برخی شبهه افکنان در مورد امامزادگان خود را به خواب زده‌اند
کد خبر: 3731762
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴
حجت‌الاسلام حسینی:

برخی شبهه افکنان در مورد امامزادگان خود را به خواب زده‌اند

گروه جامعه ــ معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف تهران با بیان اینکه برخی افراد از روی دشمنی اقدام به بیان و گسترش شبهه‌هایی در مورد امامزادگان می‌کنند که از پایه بی اساس است، گفت: ما در برابر چنین شبهاتی پاسخ ارائه نمی‌دهیم چرا که چنین افرادی قصد بیدار شدن ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین سید هاشم حسینی، معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان تهران در گفت‌وگو با ایکنا؛ به اقداماتی که این اداره کل به منظور مقابله با شبهاتی که در مورد امامزادگان مطرح می‌شود اشاره و عنوان کرد: گاهی برخی افراد خواب هستند و می‌توان آنان را بیدار کرد اما گاهی نیز خود را به خواب می‌زنند، چنین افرادی را هرگز نمی توان از خواب بیدار کرد. شبهه افکنان در مورد امامزادگان نیز به همین صورت هستند.

وی ادامه داد: برخی افراد از روی غرض و دشمنی اقدام به بیان و گسترش شبهه‌هایی می‌کنند که از پایه بی اساس است و خودشان نیز به این امر اشراف دارند اما از سر دشمنی با تعالیم اسلامی اقدام به طرح چنین موضوعاتی می‌کنند. ما در برابر چنین شبهاتی پاسخ ارائه نمی‌دهیم چرا که چنین افرادی قصد بیدار شدن ندارند.

حجت‌الاسلام حسینی افزایش تعداد علاقه‌مندان به حضور در مراسم غبارروبی آستان امامزادگان و بقاع متبرکه و استقبال از برنامه‌های فرهنگی این آستان‌های مبارک را نشان و علامتی از افزایش دلبستگی عموم مردم به این اماکن مقدسه خواند و گفت: وظیفه ما انجام فعالیت‌های فرهنگی و رسیدگی به امور بقاع متبرکه است، بازخوردی که از این فعالیت‌ها دریافت می‌کنیم نیز نمره‌ای است که از فعالیت‌های خود می‌گیریم. بدین جهت نیازی به پاسخ گویی به برخی دروغ‌های بی پایه و اساس نمی‌بینیم چرا که این شبهات از طرف افرادی که قصد آگاه شدن داشته باشند، مطرح نمی‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران عنوان کرد: شبهات مطرح بررسی می‌شوند و در صورتی که احساس شود این شبهات ممکن است به باورهای مردم آسیب بزند اقدام به شفاف سازی می‌کنیم اما در جایی که تشخیص دهیم موضوع مطرح شده از اساس دروغ و ساخته و پرداخته دشمنان است اقدام به ارائه پاسخ نمی‌کنیم تا جدال صورت نگیرد. چون دشمن در پی جدال است.

حجت‌الاسلام حسینی معرفی و بیان زندگی نامه امامزادگان و همایش بزرگداشت امامزادگان را از جمله فعالیت‌هایی خواند که این اداره کل به منظور مقابله با برخی شبهات دنبال می‌کند و گفت: اگر ما وظایف خود را به درستی انجام داده باشیم نتایج آن گسترش نذرهای مردمی و حضور مردم در این اماکن مقدسه خواهد بود.

وی افزایش تعداد امامزادگان در نظر برخی افراد را به خاطر معرفی و بازساری و رونق آستان آنان دانست و گفت: برخی از امامزادگان در گذشته از آستان مناسبی برخوردار نبودند، بازسازی و ایجاد آستان سبب شد عموم مردم در جریان وجود چنین امامزاده‌ای در منطقه ای خاص قرار بگیرند و تصور کنند این امامزاده به تازگی ایجاد شده است.

انتهای پیام

captcha