استفاده از ظرفیت بقاع‌ متبرکه جهت ترویج فرهنگ قرآنی/ ثبت ۲۷۰ بقعه در استان مرکزی
کد خبر: 3731790
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۳

استفاده از ظرفیت بقاع‌ متبرکه جهت ترویج فرهنگ قرآنی/ ثبت ۲۷۰ بقعه در استان مرکزی

گروه فرهنگی - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: ۲۷۰ بقعه متبرکه در استان مرکزی به ثبت رسیده است، در این بقاع به فراخور مناسبت‌های ملی و دینی برنامه‌های مختلف برگزار می‌شود. تمام هدف ما این است که از این ظرفیت برای ترویج قرآنی استفاده کنیم.

استفاده از ظرفیت بقاع‌متبرکه جهت ترویج فرهنگ قرآنی/ ثبت 270 بقعه در استان مرکزی

حجت‌الاسلام حسین دلاوری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی گفت: تکریم امامزادگان بنا به خدمات آنان در طول تاریخ برعهده همگی ماست و نباید از این امر مهم غافل باشیم. بزرگداشت امامزادگان اقدامی فرهنگی اجتماعی است که توسط اوقاف در اقصی‌نقاط کشور برگزار می‌شود.
وی با اشاره به خدمات مؤثر از سوی خیرین بقعه‌ساز و تقدیر از آنان، اظهار کرد: خیرین و خادمان بقاع متبرکه هر سال در همایشی دور‌هم‌جمع می‌شوند تا‌ علاوه بر تجدید میثاقی دوباره سیره و آرمان‌های اهل‌بیت(ع) را در جامعه نشر دهند. گردهمایی خیرین و خادمان زمینه تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی را میسر می‌کند.
حجت‌الاسلام دلاوری به تأثیرپذیری نوجوانان و جوانان از بقاع متبرکه اشاره کرد و گفت: بنا به فعالیت‌های گسترده اتحادیه انجمن‌های دانش‌آموزی در عرصه‌های مختلف متوجه شدیم زمینه برای فعالیت‌های این افراد در بقاع متبرکه وجود دارد؛ ازاین‌رو جهت حضور دانش‌آموزان و صنف‌های مختلف دانش‌آموزی در بقاع تفاهم‌نامه‌ای بین اوقاف و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی استان منعقد شد.
وی افزود: امید است با عقد تفاهم‌نامه بین اوقاف و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی دانش‌آموزان از ظرفیت فرهنگی بقاع متبرکه استفاده کرده و فرهنگ اسلامی قرآنی را در جامعه نشر دهیم، قصد داریم در قالب تفاهم‌نامه برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در بقاع متبرکه توسط اتحادیه انجمن‌های اسلامی با حضور حداکثری نوجوانان در آستان امامزادگان فراهم شود.
حجت‌الاسلام دلاوری بیان کرد: اوقاف استان موظف است تمام زیرساخت‌ها در خصوص ویژه برنامه‌های فرهنگی قرآنی جهت استفاده نوجوانان از ظرفیت بقاع به ویژه در اوقات فراغت را فراهم آورد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در پایان اظهار کرد: 270 بقعه متبرکه در استان مرکزی به ثبت رسیده است، در این بقاع به فراخور مناسبت‌های ملی و دینی برنامه‌های مختلف برگزار می‌شود. تمام هدف ما این است که از این ظرفیت برای ترویج قرآنی استفاده کنیم.
انتهای پیام

captcha