کنگره شعر دفاع مقدس بخش بین‌الملل ندارد
کد خبر: 3731827
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰
رضا اسماعیلی:

کنگره شعر دفاع مقدس بخش بین‌الملل ندارد

گروه ادب ــ عضو شورای سیاست‌گذاری کنگره شعر دفاع مقدس درباره بخش بین‌المللی این رویداد اظهار کرد: محوری با عنوان بین‌الملل به این کنگره افزوده نشده است و صرفاً توجه به موضوع مقاومت و پایداری در جهان اسلام مورد نظر است.

رضا اسماعیلی، عضو شورای سیاستگذاری کنگره شعر دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره این موضوع که پس از شش سال وقفه در برگزاری این رویداد فرهنگی، مناسب‌تر نبود که در ازای اضافه شدن بخش بین‌الملل، به رویکرد ملی آن توجه می‌شد،‌ عنوان کرد: داشتن بخش بین‌الملل به معنی افزودن این بخش نیست. ما درصدد بودیم که بخش پایداری و مقاومت را بیشتر مورد توجه قرار دهیم و نمی‌توان به این موضوع که در کشورهای اسلامی،‌ جهان اسلام و موضوع مدافعان حرم که بعد بین‌المللی دارند، بی‌توجه بود.

وی افزود: بر این اساس باید به این موضوع پرداخته شود و ما با کشورهای مسلمان که در برابر جنگ‌افروزان و جهانخواران ایستادگی و مقاومت می‌کنند، همنوایی،‌ هم‌آوایی، همدلی و هم‌زبانی خود را اعلام کنیم.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه محور بین‌المللی در این کنگره مطرح نیست،‌ ادامه داد: این احتمال وجود دارد که تعدادی از شاعران که اشعار ارزنده‌ای با موضوع مقاومت و پایداری دارند از دیگر کشورها در کنگره حضور پیدا کنند، ولی محوری به عنوان بین‌الملل ایجاد نکرده‌ایم.

وی همچنین گفت: این جشنواره در دو سطح منطقه‌ای و ملی برگزار می‌شود. این اقدام به منظور فعال کردن استان‌ها و شهرستان‌ها در بحث ادبیات دفاع مقدس بوده است که ابتدا نقطه شروع ما از استان‌ها باشد و آنان در طول سال کنگره‌ای را با موضوع دفاع مقدس برگزار کنند و برنامه‌هایی را در سطح استان داشته باشند و به معرفی برگزیدگان برای شرکت در کنگره ملی بپردازند.

اسماعیلی با بیان اینکه هدف ما از این اقدم پررنگ‌ کردن کنگره ملی است،‌ اظهار کرد: برگزیدگان کشوری در مراسم اختتامیه معرفی می‌شوند. این اقدام برای رونق بخشیدن به موضوع دفاع مقدس در زمان‌بندی صورت گرفته در استان‌هاست.

انتهای پیام

captcha