جشنواره کتاب‌خوانی رضوی راه معرفت‌افزایی را هموار می‌کند
کد خبر: 3731866
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴
صدیقه عبدلی ده‌آبادی:

جشنواره کتاب‌خوانی رضوی راه معرفت‌افزایی را هموار می‌کند

کانون خبرنگاران نبأ ــ مسئول کتابخانه روستایی ده‌آباد نطنز گفت: ما همواره ارادت بسیاری به ائمه اطهار به‌ویژه امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) داشته‌ایم، اما شناخت ما از این بزرگان محدود است و جشنواره‌هایی همچون کتاب‌خوانی رضوی راه معرفت‌افزایی را هموار می‌کند.

صدیقه عبدلی ده‌آبادی، مسئول کتابخانه روستایی ده‌آباد نطنز در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، با تشریح موقعیت کتابخانه محل خدمت خود گفت: کتابخانه روستای ده‌آباد از توابع بخش بادرود شهرستان نطنز، حدود دو هزار نفر جمعیت دارد و مراکزی همچون پایگاه بسیج،‌ مدارس ابتدایی و پایه اول دبیرستان و نیز شبکه بهداشت از امکانات این روستا محسوب می‌شود. بیشتر مردم روستا به کشاورزی و کارگری اشتغال دارند؛ هرچند کتابخانه ما مراجعینی از تمامی گروه‌های سنی دارد و حتی در میان اعضا عضوی ۶۰ ساله داریم که مخاطب دائمی ماست اما با این‌ حال بیشتر مراجعان کتابخانه، کودکان و نوجوانان هستند.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام‌ شده در سال گذشته برای جلب مشارکت مردمی به حضور در جشنواره کتاب‌خوانی رضوی، اظهار کرد: سال گذشته از طریق تبلیغات محیطی و نیز اطلاع‌رسانی در مراکز مختلف روستا همچون مساجد، مدارس و پایگاه‌های بسیج موفق به جلب مشارکت ۳۰ درصد از مردم روستا شدیم. در بخش کودک نیز با دورهم جمع‌ کردن کودکان برای انجام کار گروهی و اجرای برنامه‌هایی همچون قصه‌گویی، کاردستی و نقاشی آنان را با خود همراه کردیم. اختتامیه هفتمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی نیز با توجه به امکانات مالی به‌صورت محدود در کتابخانه برگزار شد. اشتیاق کودکان و نوجوانان برای دریافت هدایایی که نتیجه کار آنان محسوب می‌شد، وصف‌ناشدنی بود.

عبدلی ادامه داد: وجود امام رضا(ع) در کشور ما، لطف و عنایت الهی بوده است؛ اما شاید خیلی از مردم ما هنوز به زیارت ایشان مشرف نشده‌اند؛ این جشنواره و مطالعه منابع آن دل‌های عاشقان را به حرم مطهر امام رضا(ع) پیوند می‌زند. درواقع، بانیان برگزاری جشنواره رضوی با در نظر گرفتن منابعی متناسب با گروه‌های مختلف سنی، ‌ضمن ترویج کتاب‌خوانی، شرایطی فراهم کرده‌اند که به‌واسطه کلام کتاب، بیش‌ از پیش با سیره ائمه اطهار و به‌ویژه امام رضا(ع) آشنا شویم و این بر معرفت ما می‌افزاید؛ هرچند ما همواره ارادت بسیاری به ائمه اطهار به‌ویژه امام رضا(ع) و حضرت معصومه‌(س) داشته‌ایم، اما شناخت ما از این بزرگان محدود است و جشنواره‌هایی از این‌ دست راه معرفت‌افزایی را هموار می‌کند.

وی با اشاره به استقبال اعضای کتابخانه از کتاب «به سپیدی یک رؤیا» از منابع هشتمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی، بیان کرد: «به سپیدی یک رؤیا» رمانی از زندگی حضرت معصومه(س) است؛ مطالعه زندگی این حضرت در قالب ادبی رمان برای اعضای کتابخانه ما بسیار جذاب بوده است. رمانی سراسر آموزنده که به ترویج سبک زندگی ائمه در جامعه می‌انجامد.

جشنواره کتاب‌خوانی رضوی راه معرفت‌افزایی را هموار می‌کند

مسئول کتابخانه روستایی ده‌آباد نطنز گفت: خوشبختانه کتابخانه ما برگزارکننده طرح باهم بخوانیم نیز بوده است و درواقع پیش‌ از این توانسته با برگزاری برنامه‌هایی متنوع همچون قصه‌گویی، مثنوی‌خوانی، شاهنامه‌خوانی و ... مشارکت کودکان را جلب کند. امروز هم بچه‌ها میهمان ما هستند تا باهم کتاب بخوانیم. قرار است برای‌شان از قصه‌های «مژده گل» بگویم و اشعار «مهمان خراسان» را باهم بخوانیم. پس‌ از آن نیز کودکان برداشت‌های خود از داستان‌ها را به تصویر خواهند کشید.
حدیثه سوختانلو
انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شهروند
|
Netherlands
|
۱۳۹۷/۰۴/۳۰ - ۱۷:۴۹
0
2
سلام
بخش بادرود نداریم. بخش مذکور امامزاده آقاعلی عباس است.
روستای ده آباد از توابع بخش امامزاده آقاعلی عباس نطنز است.
captcha