حج تمتع سال 97 از نگاه آمار + دانلود
کد خبر: 3731875
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹

حج تمتع سال 97 از نگاه آمار + دانلود

گروه فناوری اطلاعات ــ آمار کلی تعداد پروازهای حج تمتع، زمان بازگشت اولین و آخرین کاروان و همچنین بیشترین و کمترین شهرها از لحاظ زائران حج تمتع در قالب یک اینفوگرافیک منتشر شد.

حج تمتع سال 97 از نگاه آمار+ دانلودبه گزارش ایکنا؛ آمار کلی تعداد پروازهای حج تعمتع، زمان بازگشت اولین و آخرین کاروان و همچنین بیشترین و کمترین شهرها از لحاظ زائران حج تمتع در قالب یک اینفوگرافیک منتشر شد.
 
بخشی از آمار و اطلاعات پروازی حج نیز به این شرح است: بنا بر اعلام مسئولان سازمان حج و زیارت تعداد زائران در مدینه تا امروز جمعه به بیش از ۵ هزار نفر می‌رسد.

پرواز‌های رفت حجاج تا تاریخ ۲۴ مرداد ادامه خواهد داشت و در مجموع ۲۵ هزار و ۲۵۰ نفر به وسیله ۹۸ پرواز به شهر‌های مدینه و جده اعزام خواهند شد. این پرواز‌ها به طور متوسط در ۳ نوبت در روز و توسط دو ایرلاین ایران‌ایر و سعودی انجام می‌شوند.

پرواز‌های برگشت حجاج نیز از ۳ تا ۲۴ شهریور خواهد بود و در بازگشت نیز ۲۶ هزار و ۹۷۰ هزار نفر با ۹۵ پرواز از طریق فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به کشور باز خواهند گشت.

آغاز پرواز‌های کادر اجرایی حج نیز از صبح شنبه ۲۳ تیرماه اعزام تیم‌های پزشکی، نیرو‌های هلال‌احمر، نمایندگان سازمان حج و زیارت و سایر عوامل اجرایی آغاز شده و تا سه‌شنبه ادامه خواهد داشت.

حجاج ۷ استان تهران، قم، مرکزی، البرز، لرستان، قزوین، سمنان و همچنین شهر کاشان از طریق فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) اعزام خواهند شد.

امسال تعداد حجاج اعزامی از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) افزایش یافته و در حدود یک سوم عملیات حج از طریق این فرودگاه انجام می‌شود.اطلاعات آماری رویداد حج ۹۷ را می‌توانید در اینفوگرافیک زیر مشاهده و دریافت کنید.
 
حج تمتع سال 97 از نگاه آمار+ دانلود
 
انتهای پیام
captcha