نیروی انتظامی مظهر اقتدار نظام است
کد خبر: 3731949
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱
آیت‌الله سعیدی:

نیروی انتظامی مظهر اقتدار نظام است

کانون خبرنگاران نبأ ــ تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: نیروی انتظامی مظهر اقتدار نظام است و طبیعتاً در سایه این اقتدار بایستی امنیت را حاکم و از آن مراقبت و محافظت کند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در ديدار با حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعلیرضا اديانی، رئيس سازمان عقيدتی سياسي ناجا، اظهار کرد: امیدوارم نیروی انتظامی بتواند به منویاتی که مقام معظم رهبری ترسیم کرده‌اند، برسد البته راهی سنگین، سخت و دشوار اما شیرین است زیرا این کار برای خداست.

وی بیان کرد: نیروی انتظامی مظهر اقتدار نظام است و طبیعتاً در سایه این اقتدار بایستی امنیت را حاکم و از آن مراقبت و محافظت کند.

آیت‌الله سعیدی ادامه داد: وجود امنیت و حاکم کردن آن در جامعه از دو راه قابل دسترس است، یکی ایجاد رعب و وحشت و یا حالت‌های روانی در مجموعه‌ها که مردم بپذیرند و دوم قاطعیت همراه با هوشیاری است.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) اضافه کرد: وجود امنیت و حاکمیت از نوع اول اشکالات و آفاتی دارد و پذیرفتن این امنیت از طرف مردم که با استبداد، رعب و وحشت باشد از روی میل و رغبت نیست، بنابراین مردم هیچ دلیلی برای حفاظت از این امنیت چه از نظر شرعی و چه قانونی نمی‌بینند.

آیت‌الله سعیدی ادامه داد: نوع دوم، امنیت براساس قاطعیت و هوشیاری الهی و ولایی است که مردم آن را علاوه بر پذیرفتن، از آن حفاظت می‌کنند که این نوع آن پایدار است.

وی عنوان کرد: مردم این نوع حکومت را به معنای مدیریت جامعه می‌پذیرند، نهادینه و حفاظت می‌کنند، آحاد جامعه وقتی چنین اقتداری را از ناجا مشاهده کنند به‌طور حتم آن را می‌پسندند البته نباید به جانب افراط رفت چراکه افراط و تفریط سر از استبداد در می‌آورد که این خطرناک است.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) اعلام کرد: مردم بایستی جوهره و اقتدار را در بدنه نیروی انتظامی لمس کنند، اقتدار نیروی انتظامی باید اظهار و ابراز شود.

آیت‌الله سعیدی عنوان کرد: نیروی انتظامی نباید در بعضی از جرایم مانند اقدام‌کنندگان به شرارت، فساد اقتصادی و اخلال در امور اجتماعی گذشت یا مهربانی کند بلکه بایستی با آنها با قدرت برخورد کند.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) تأکید کرد: البته ما منکر برقراری رافت اسلامی نیستیم، رأفت اسلامی برای کسانی است که آن را می‌فهمند، نه افرادی که رأفت اسلامی برای آنها جوابگو نیست، بنابراین حتماً باید نیروی انتظامی از یک اقتدار مطلوب برخوردار باشد.

وی بیان کرد: اشرار، مفسدان اقتصادی و اخلال‌گران باید بفهمند که نیروی انتظامی، مقتدر، هوشیار و بصیر است و در جای خود با اقتدار اقدام خواهد کرد.

آیت‌الله سعیدی تصریح کرد: توجه فرماندهان ناجا به مقوله خانواده کارکنان بسیار حائز اهمیت است، خانواده بر فکر، روح و روان کارکنان تأثیر می‌گذارد اگر ناجا می‌خواهد کارکنانش همیشه در خط مقدم آماده باشند، باید لجستیک را آماده کند؛ لجستیک و پشت صحنه همان خانواده‌ها هستند که باید تشویق و تقویت شوند، خانواده‌ها نقش مهمی دارند و امنیت تحت تأثیر خانواده‌هاست.

حجت‌الاسلام سيدعليرضا اديانی نيز در ابتدای این ديدار طی سخنانی، اظهار کرد: نیروی انتظامی با هدایت های داهیانه مقام معظم رهبری و وجود فرماندهان شایسته به خصوص سردار اشتری و ارتباطاتی که وی با علما دارد و با توجه به اینکه از سطح آگاهی خوب و هوشیاری مطلوب برخوردارند، برای برقراری امنیت اخلاقی، اجتماعی، روانی و پاسداشت ارزش‌های اسلامی و از طرفی برخورد قاطع با اخلال‌گران نظم و امنیت اجتماعی تلاش می‌کنند.

نماينده ولی فقيه و رئيس سازمان عقيدتی سياسی ناجا گفت: نيروی انتظامی بدون بهره‌مندی از ارشادات علمای راستین و مراجع معظم تقلید و بدون اتصال به دو منبع نور يعنی حضرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) نمی‌تواند نيرويی در طراز جمهوری اسلامی باشد.

وی افزود: مقام معظم رهبری در حکم انتصاب بنده نقشه راه نیروی انتظامی را ترسیم کرده و انتظار دارند بصیرت دینی و انقلابی آحاد کارکنان ناجا و خانواده‌های آنها ارتقاء یابد، موازین شرعی در تمام امور ناجا پیاده‌سازی و نظارت شود و پلیس بیش از پیش با مردم برخورد حکیمانه توأم با اقتدار و مهربانی داشته باشد.

نماينده ولی فقيه و رئيس سازمان عقيدتی سياسی ناجا عنوان کرد: امیدوارم با هدایت مقام معظم رهبری و عمل به دستورات ایشان، عنایت کریمه اهل بیت(ع) و ارشادات علمای اعلام بتوانیم به نحو احسن به وظیفه خود عمل کنیم.

فرهاد زمانی

انتهای پیام

captcha