شرح و تفسیر سوره «شعراء» در دارالقرآن ریحانة‌ النبی(س)
کد خبر: 3731983
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸

شرح و تفسیر سوره «شعراء» در دارالقرآن ریحانة‌ النبی(س)

کانون خبرنگران نبأ ــ دارالقرآن ریحانة‌النبی(س) فرهنگ‌سرای کار و تعاون، یکشنبه، 31 تیرماه به شرح و تفسیر سوره مبارکه «شعراء» می‌پردازد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، محفل معنوی ویژه بانوان به‌منظور ترویج مراجعه و بهره‌برداری از متون دینی در زندگی روزمره و با حضور سعیده‌السادات باقری، مدرس علوم قرآنی، یکشنبه، 31 تیرماه از ساعت 16 تا 18 در فرهنگ‌سرای کار و تعاون برگزار خواهد شد.

بنابر این گزارش، سوره شُعَراء بیست و ششمین سوره قرآن و بزرگ‌ترین سوره مکی است. سوره را از آن رو شُعَرا نامیده‌اند که آیات ۲۲۴ تا ۲۲۶ آن، از شاعران سخن گفته است. سوره شعرا به لحاظ تعداد آیات، پس از سوره بقره در رتبه دوم سوره‌های قرآن قرار می‌گیرد؛ البته از نظر حجم، از سوره‌های متوسط قرآن است. به نوشته المیزان، این سوره با بیان داستان‌های پیامبران پیشین و یادآوری سرانجام دشمنان آنان، حضرت محمد(ص) را دلداری داده و منکران او را تهدید کرده است. آیه انذار مشهورترین آیه این سوره است که در آن، خدا از پیامبر(ص) می‌خواهد تا خویشان نزدیکش را به اسلام دعوت کند. شیعیان روایتی را که پیامبر پس از نزول آن، درباره حضرت علی(ع) گفته است، دلیل حقانیت مذهب خود می‌دانند.

یادآور می‌شود، فرهنگ‌سرای کار و تعاون در بزرگراه یادگار امام(ره) جنوب، تقاطع خیابان هاشمی، پلاک 76 واقع شده است.

مهناز اسدپور
انتهای پیام

captcha