حافظان قرآن، با قرآن و کلام اهل بیت(ع) کلام خود را نورانی کنند/ فعالیت 800 شعبه جامعه القرآن
کد خبر: 3732017
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۸
مدیر جامعه القرآن:

حافظان قرآن، با قرآن و کلام اهل بیت(ع) کلام خود را نورانی کنند/ فعالیت 800 شعبه جامعه القرآن

گروه فعالیت‎های قرآنی ــ مدیرعامل جامعه القرآن کریم و اهل البیت(ع) بر لزوم تلاش هرچه بیشتر قاریان و حافظان قرآن در زمینه سخن گفتن با محوریت قرآن و اهل بیت(ع) نور مطلق هستند تاکید کرد.

حافظان قرآن، با قرآن و کلام اهل بیت(ع) کلام خود را نورانی کنند
به گزارش ایکنا از قم، حجت‎الاسلام والمسلمین طباطبایی ظهر امروز 30 تیرماه در مراسم اختتامیه دومین جشنواره طیبات که با حضور بانوان برگزیده قرآنی جامعه القرآن در قم برگزار شد گفت: امام صادق(ع) به نقل از امام پنجم شیعیان نقل کردند که ایشان به جمعی از شیعیان فرمودند که شما و زنان شما پاک هستند و سخن آنها نور است.
وی افزود: اگر در بطن این حدیث ورود کنیم در می یابیم که کلام نور ،همان قرآن کریم و روایات و حکمت است که اگر بر زبان شیعیان جاری شود همیشه در مسیر انتشار نور قرار می گیرند.
مدیر موسسه جامعه القرآن بیان کرد: حافظان قرآن باید آثار و برکات حفظ قرآن را برای مردم بیان کنند و آیات الهی را در گفتار و رفتار و و روابط خود تسری دهند تا زبان گویای قرآن کریم باشند.
وی گفت:در روایات بیان شده است که کلام اهل بیت(ع) نور است و به همین واسطه قاریان و حافظان قرآن باید کلام اهل بیت(ع) را از حفظ کنند و در رفتار خود متجلی کنند و گفتار آنها در هر موضعی، اعم از منبر و کلاس درس و... باید آمیخته ای قرآن و کلام اهل بیت(ع) باشد.
طباطبایی اظهارکرد: حافظان باید پس از تثبیت حفظ قرآن کارهای دیگری را نیز انجام دهند که اولین آنها، توانایی استدلالات و استخراج منابع قرآنی است؛ حضرت زهرا(ع) از معارف و کلام 65 آیه قرآن کریم در خطبه مشهور خود استفاده کردند.
وی گفت: وقتی که بیان می شود در بهشت انسان ها با خواندن قرآن ارتقا می یابند در حقیقت به این معنی است که قاریان قرآن با توجه به آیاتی که یادگرفته و عمل کرده اند ارتقا می گیرند.
وی اظهارکرد: یکی از عوامل موفقیت موسسه قرآنی جامعه القرآن کریم و اهل البیت(ع) که امروزه با 800 موسسه در کشور فعالیت دارد به برکت حضور در جوار کریمه اهل بیت(ع) است که عالم و فقیه و مفسر و... قرآن بود و وجود مبارک ایشان بود که این حوزه بزرگ و کانون بزرگ قرآنی و علمی رادر قم بنا نهاد که امروز تعبیر روایت تاریخی امام صادق(ع) مبنی بر انتشار علم دین از این شهر محقق شود.
حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی تصریح کرد: حافظان و قاریان قرآن کریم باید پس از حفظ قرآن کریم ابتدا به آن عمل کنند و سپس به دیگران آموزش دهند؛ امروز بیش از هر زمان دیگری جامعه ما نیازمند نسخه شفابخش قرآن کریم برای التیام دردهای خود است و به همین جهت نباید نسبت به نشر قرآن بی تفاوت باشیم.
انتهای پیام

captcha