جشنواره دختران، حمایت‌های روانی- اجتماعی در کردستان برگزار شد
کد خبر: 3732029
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰

جشنواره دختران، حمایت‌های روانی- اجتماعی در کردستان برگزار شد

گروه اجتماعی- جشنواره‌ «دختران، حمایت‌های روانی و اجتماعی – توسعه پایدار» با حضور دختران و زنان تحت پوشش بهزیستی استان امروز، 30 تیرماه در سنندج برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، عزیزی، عضو هیأت علمی دانشگاه کردستان امروز، 30 تیرماه در جشنواره دختران، حمایت‌های روانی- اجتماعی، اظهار کرد: منابع انسانی مهم‌ترین عوامل توسعه هستند و هر جامعه‌ای که خواستار پیشرفت است، باید نیروی انسانی و بویژه زنان به عنوان نیمی از جمعیت را مورد توجه قرار دهند.
وی افزود: متأسفانه تاکنون نگاه تبعیض آمیز به زنان در جامعه وجود دارد و این مسئله براستی جای تأسف دارد و لازم است با تغییر دیدگاه‌ها، اهمیت اندیشه و توان و مهارت زنان را درک کرده و آنها را برای توسعه جامعه بکار گرفت.
عضو هیأت علمی دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه تفاوت زیادی بین جوامع جهان سوم و توسعه یافته وجود دارد، بیان کرد: جوامع توسعه یافته نقش و جایگاه زنان را درک کرده و از توانمندی های این قشر به خوبی بهره گرفته اند.
وی بر اهمیت تربیت دختران تاکید و بیان کرد: دختران امروز زنان آینده هستند که باید با ظرافت خاصی به تربیت آنها اهمیت داده شود و خانواده ها دانش لازم و رویه های صحیح فرزندپروری را بیاموزند و بکار گیرند.
عزیزی بر نقش خانواده‌ها و نهادهای دولتی و جامعه تاکید و عنوان کرد: بکارگیری زنان به عنوان قشری توانمند و تاثیرگذار، نیاز به بازنگری فکری است.
وی با اشاره به اینکه آغاز تغییر از خانواده‌هاست و بیان کرد: خانواده‌ها با بازنگری فکری ناکارآمدی زنان و دختران در جامعه را زدوده و زمینه را برای حضور مؤثر زنان در جامعه و جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی برای این قشر می‌شود.
عضو هیأت علمی دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه گاهی شرایط اقتصادی شرایط نامناسب و اختلاف نظر در خانواده‌ها را ایجاد می‌کند، یادآور شد: فرزندان و بویژه دختران بزرگترین آسیب را از اختلاف نظر والدین می‌بینند که ضروری است والدین با درک این مسئله مانع بروز آسیب در دختران و تحت تاثیر قرار دادن آینده آنان شوند.
انتهای پیام

captcha