رسالت بنیاد شهید زنده نگه داشتن یاد شهدا و ترویج فرهنگ ایثار است
کد خبر: 3732043
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱
خجسته‌پور:

رسالت بنیاد شهید زنده نگه داشتن یاد شهدا و ترویج فرهنگ ایثار است

گروه اجتماعی ـ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با تأکید بر ضرورت توجه به مشکلات خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران، گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد شهدا رسالت سازمان بنیاد شهید است.

رسالت بنیاد شهید زنده نگه داشتن یاد شهدا و ترویج فرهنگ ایثار است

به گزارش ایکنا از لرستان، حبیب‌الله خجسته ‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان، عصر امروز شنبه ۳۰ تیر در آیین تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان، با بیان اینکه هر دستگاه و سازمانی فی‌نفسه مسئولیت‌‌هایی برعهده دارد، اظهارکرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان قبل از اینکه یک نهاد خدماتی باشد یک نهاد فرهنگی است که در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در نخستین سال پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل شده است.
وی با ذکر این مطلب که جاهایی که کار خدماتی و حمایتی توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام می‌گیرد در همه موارد رویکرد کارها، فرهنگی است، اضافه کرد: بنیاد شهید در خصوص شهادت و شهید و خانواده‌های شهدا وظیفه دارد.
خجسته‌پور ترویج اصل شهادت و زنده نگه داشتن یاد شهدا را وظیفه دیگر بنیاد شهید دانست و افزود: رمز پایداری انقلاب اسلامی حفظ روحیه شهادت است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با تاکید بر ضرورت ترویج فلسفه شهادت توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران، خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ شهادت، کار فرهنگی فرابخشی انجام داده است این در حالی است که آن‌چه می‌تواند نظام ما را مصون کند ترویج روحیه فرهنگ و شهادت است.
وی وجه دوم وظایف بنیاد شهید را بحث شهیدان دانست و افزود: شهیدان توانسته‌اند با نثار جان خود، مکجب پایداری نظام اسلامی شوند لذا ما در خصوص شهدا وظیفه داریم و باید آثار و وصایای شهدا را حفاظت و پاسداری کنیم.
خجسته‌پور وظیفه دیگر بنیاد شهید و امور ایثارگران را خدمت‌رسانی به جامعه ایثارگری برشمرد و گفت: اگر مشکل بیکاری بر جامعه عارض می‌شود قطعا این مشکل گریبان‌گیر جامعه ایثارگری نیز می‌شود.

خدمت در بنیاد شهید نیازمند روحیه ایثارگری است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با اشاره به اینکه بنیاد شهید توانسته است با رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری بخش مهمی از اهداف و وظایف بنیاد شهید را انجام دهد، خدمت در بنیاد شهید نیازمند کار و روحیه ایثارگری دانست و افزود: در درجه اول فرهنگ ایثارگری را در سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران نهادینه کنیم کمااینکه تاکنون چنین بوده است.
وی ضمن تکریم از مراد روشنی که در دو مقطع در لرستان خدمت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در دوره دوم شاهد زحمات شبانه روزی ایشان بودیم و هم‌چنین شاهد حضور فعال آقای زرین‌جویی در سرپرستی بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان بودیم این در حالی است که سیدحسین نازاریان مدیرکل جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان دارای روحیه ایثارگری است.

انتهای پیام

captcha