شرکت بیش از ۵ هزار نفر از زندانیان کردستان در کلاس‌های قرآن
کد خبر: 3732094
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷

شرکت بیش از ۵ هزار نفر از زندانیان کردستان در کلاس‌های قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیرکل زندان‌های استان کردستان گفت: خوشبختانه در سال گذشته بیش از پنج هزار نفر از مددجویان جدیدالورود زندان‌های استان در کلاس‌های آموزش نماز، احکام و اخلاق شرکت کرده و موفق به اخذ گواهینامه نیز شدند.

شرکت بیش از پنج هزار نفر از زندانیان کردستان در کلاس‌های قرآن

اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندان‌های استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با اشاره به اینکه انسان‌ها به طور ذاتی دارای فطرتی خداجو هستند، اظهار کرد: مسئولان زندان‌های استان با درک صحیح این موضوع، همواره با عطرآگین کردن زندان‌ها به نماز و فعالیت‌های قرآنی، این فطرت ذاتی را در مددجویان رشد داده و به این ترتیب روند مؤثر واقع شدن سایر برنامه‌های اصلاحی و تربیتی را نیز دوچندان خواهند کرد.
وی با اشاره به آیه 119 از سوره نحل که می فرماید: «ثُمَّ إِنَّ رَبَّكَ لِلَّذِينَ عَمِلُوا السُّوءَ بِجَهَالَةٍ ثُمَّ تَابُوا مِنْ بَعْدِ ذَلِكَ وَأَصْلَحُوا إِنَّ رَبَّكَ مِنْ بَعْدِهَا لَغَفُورٌ رَحِيمٌ؛ [با اين همه] پروردگار تو نسبت به كسانى كه به نادانى مرتكب گناه شده سپس توبه كرده و به صلاح آمده‏ اند البته پروردگارت پس از آن آمرزنده مهربان است»افزود: براساس این آیه خداوند متعال نسبت به توبه کنندگان آمرزنده و مهربان خواهد بود.
مدیرکل زندان‌های استان کردستان بیان کرد: در این راستا در زندان‌های استان با اجرای دقیق و هدفمند فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی از جمله اقامه باشکوه نمازهای جماعت، کلاس‌های احکام، اخلاق و ... شرایطی فراهم شده تا مددجویان بتوانند درباره گذشته خود و علل حضورشان در زندان تفکر کنند و ضمن توبه به درگاه خداوند متعال، در مسیر بازگشت سعادتمندانه به جامعه قرار گیرند.
وی توجه به نماز و فعالیت‌های این حوزه را یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها در روند بازاجتماعی کردن زندانیان دانست و گفت: ضعف در مسائل دینی و مذهبی یکی از مهم‌ترین دلایل وقوع جرم است.
ابراهیمی از افزایش فضای نمازخانه‌های زندان‌های استان به بیش از 1100 مترمربع خبر داد و عنوان کرد: هرچند که طی سال‌های گذشته کمبود فضای فیزیکی یکی از عمده مشکلات زندان‌های استان بوده است اما همواره تلاش شده تا از حداقل امکانات استفاده کافی شود که در این خصوص با توجه به تغییر کاربری و بهسازی‌های صورت گرفته توانسته شده در افزایش اماکن فرهنگی از جمله نمازخانه‌ها اقدامات شایانی صورت گیرد.
وی با تأکید بر این موضوع که ضعف در مسائل دینی یکی از مهم‌ترین دلایل وقوع جرم در جامعه می‌باشد، اعلام کرد: فردی که دارای ضعف ایمان یا بی‌اعتقادی باشد، هدف معین و مشخصی در زنـدگی نداشته و به همین دلیل در زندگی نیز دچار تزلزل شده و ممکن است دچار آسیب‌های متعدد نیز شود.
مدیرکل زندان های استان کردستان عنوان کرد: مددجویان زندان‌های استان در بدو ورود توسط کارشناس حوزه فرهنگی مورد ارزیابی قرار گرفته و میزان آشنایی آنان با مسائل دینی و مذهبی سنجیده خواهد شد و در ادامه، آنان را در کلاس‌های مختلف از جمله آشنایی با نماز، احکام، اخلاق و ... شرکت خواهند داد.
وی در پایان یادآور شد: خوشبختانه در سال گذشته بیش از پنج هزار نفر از مددجویان جدید الورود زندان‌های استان در کلاس‌های آموزش نماز، احکام و اخلاق شرکت کرده و موفق به اخذ گواهینامه نیز شدند.
انتهای پیام

captcha