مهلت ارسال آثار به هشتمین جشنواره بین‌المللی «دف‌نوای رحمت» تمدید شد
کد خبر: 3732102
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱

مهلت ارسال آثار به هشتمین جشنواره بین‌المللی «دف‌نوای رحمت» تمدید شد

گروه فرهنگی - رئیس حوزه هنری استان کردستان از تمدید مهلت ارسال آثار به هشتمین جشنواره بین‌المللی دف‌نوازی «دف نوای رحمت» در کردستان تا پنجم مردادماه خبر داد.

مهلت ارسال آثار به هشتمین جشنواره بین‌المللی »دف نوای رحمت« تمدید شد

امین مرادی، رئیس حوزه هنری استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: به دلیل استقبال گسترده هنرمندان دف‌نواز کشور و درخواست‌های متعدد فرصت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره تا پنجم مردادماه تمدید شد.
وی افزود: بر اساس اعلام دبیرخانه هشتمین جشنواره بین‌المللی دف‌نوازی دف نوای رحمت تاکنون بیش از 100 اثر از استان‌های مختلف کشور در دبیرخانه جشنواره ثبت‌شده است.
رئیس حوزه هنری استان کردستان، کشف و پرورش و جهت‌دهی استعدادهای ناب جوانان و نوجوانان در زمینه موسیقی اصیل ایرانی، طرح‌ریزی و ایجاد زمینه جهت جذب هنرمندان و علاقه‌مندان به سازهای سنتی و عرفانی، برقراری ارتباط مداوم و مستمر بین هنرمندان موسیقی جوان کشور با اساتید برجسته کشوری و تعامل و تبادل افکار در راستای سازندگی بیشتر فکر و اندیشه هنرمندان دف‌نواز جوان باهم را ازجمله اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.
وی اعلام کرد: ایجاد انگیزه در بین نسل جدید به فراگیری موسیقی‌های الهام گرفته از فرهنگ ایرانی اسلامی، ترویج مضامین رفیع اسلامی و انسانی و الگوسازی از طریق تولیدات ارزشی و نمونه، مقابله با تهاجم فرهنگی با تأکید بر خلق و تولید آثار هنری فاخر و نمونه برای ابلاغ تعالیم اسلامی و توجه به موسیقی‌های خانقاهی و عرفانی از دیگر اهداف و برنامه‌های مدنظر در این جشنواره است.
مرادی بیان کرد: هشتمین جشنواره بین‌المللی دف‌نوازی «دف نوای رحمت» در دو رده سنی 13 تا 19 سال و 20 سال به بالا در دو بخش آقایان و خانمها به‌صورت تک‌نوازی و گروه نوازی و بخش ویژه مولودی‌خوانی از 31 مرداد لغایت 2 شهریورماه 97 توسط حوزه هنری کردستان و با همکاری و مشارکت مؤسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنر و هم‌زمان با عیدین سعیدین قربان و غدیر در سنندج برگزار میشود.
وی یادآور شد: همچنین هم‌زمان با بخش مسابقه دو شب ویژه‌برنامه جنبی با حضور گروه‌های موسیقی برجسته کشوری و اجرای گروه بزرگ دف‌نوازی نیز برگزار میشود.
انتهای پیام

captcha