زلزله به قدرت 5.7 ریشتر در رویدر
کد خبر: 3732127
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵

زلزله به قدرت 5.7 ریشتر در رویدر

گروه سلامت ــ زلزله‌ای به قدرت 5.7 ریشتر در منطقه رویدر هرمزگان رخ داد.

زلزله به قدرت 5.7 ریشتر در رویدربه گزارش ایکنا؛ مرکز زلزه‌نگاری کشوری دو زلزله به قدرت 4.7 و 5.7 ریشتر را  در ساعت 9:34 و 9:37 امروز، 31 تیرماه، در منطقه رویدر هرمزگان ثبت کرده است.

مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از وقوع زمین لرزه 5.7 ریشتری در مرز استان های فارس و هرمزگان حوالی رویدر خبر داد و گفت: شش تیم ارزیاب هلال احمر از پایگاه‌های امدادی به مناطق متأثر از زلزله اعزام شدند.

وی افزود: ساعت 9:35 امروز 31 تیرماه، زمین لرزه‌ای به بزرگی 5.7 در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) مرز استان‌های فارس و هرمزگان حوالی رویدر را لرزاند.

وی ادامه داد: پس از تماس با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان‌های هرمزگان و فارس شش تیم ارزیاب از پایگاه‌های امدادی جمعیت هلال احمر استان‌های فارس و هرمزگان به مناطق متأثر از زمین لرزه اعزام شد.

به گفته رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر 700 روستا متأثر از زلزله بوده که اکثر روستاها خالی از سکنه است و پیش بینی می‌شود جمعیت تحت تأثیر سه هزار نفر است که در شعاع 30 کیلومتری کانون زمین لرزه حضور دارند. زمین لرزه در مناطق مسکونی احساس شده است.

سلیمی یادآور شد : زمین لرزه در شهر لارستان و رویدر بدون خسارت مالی و جانی گزارش شده است.

وکیل‌زاده، سرپرست مدیریت بحران استان فارس درباره آخرین جزئیات این زمین لرزه نیز این‌گونه توضیح داد: گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که به برخی از منازل روستایی آسیب جزئی وارد شده است؛ اکیپ‌های امدادی و بیمارستان‌ها در حال آماده باش هستند.

captcha