نقش پررنگ حضرت معصومه(س) در حمایت از ولایت
کد خبر: 3732170
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶

نقش پررنگ حضرت معصومه(س) در حمایت از ولایت

کانون خبرنگاران نبأ ــ مبلغ اردو زبان در جمع بانوان زائر هند و پاکستان با اشاره به نقش زنان در پیشرفت اهداف اسلام، گفت: نقش حضرت معصومه(س) در میان حامیان ولایت بسیار پررنگ است و ایشان می‌توانند الگوی مناسبی برای زنان مسلمان باشند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین سیداحتشام حیدرزیدی از مبلغان اردوزبان در سلسله جشن‌های ویژه دهه کرامت رضوی که به همت اداره امور زائران غیرایرانی برگزار شد، ضمن تفسیر آیاتی از کلام‌الله مجید، عنوان کرد: این وعده در اسلام به مؤمنان داده شده که در صورتی که ایمان داشته باشند و عمل صالح انجام دهند، به جنسیت آن‌ها نگریسته نمی‌شود و زن و مرد همگی به یک اندازه پاداش می‌گیرند.

وی دلیل نام‌گذاری دهه کرامت رضوی را این‌گونه بیان کرد: مفهوم کرامت، مفهوم فردی و اخلاقی نیست بلکه مفهوم مهم اجتماعی در نظام‌سازی ارتباطات دنیای معاصر است. بنابراین، به دلیل حمایت‌های امام رضا(ع) و خواهر بزرگوار ایشان از جامعه و همراهی با تمامی ارکان آن در زمان خود، کرامتی بی‌شائبه را به مردم نثار می‌کردند و فاصله تولد این خواهر و برادر را به‌عنوان دهه کرامت رضوی می‌شناسند.

مبلغ اردو زبان در جمع بانوان زائر هند و پاکستان با اشاره به نقش زنان در پیشرفت اهداف اسلام، گفت: نقش حضرت معصومه(س) در میان حامیان ولایت بسیار پررنگ است و ایشان می‌توانند الگوی مناسبی برای زنان مسلمان باشند.

وی همچنین اضافه کرد: مشرکان در صدر اسلام و حتی تاکنون درباره زنان چنان با حقارت می‌نگرند که از به دنیا آمدن فرزند دخترشان بسیار ناراحت می‌شدند و در همان اوضاع، پیامبر اسلام مبعوث شده و به زنان مسلمان شخصیت دادند.

این مبلغ دینی با اشاره به مقام والای حضرت خدیجه(س) معیار فضیلت را ایمان و عمل صالح دانست و تصریح کرد: در همان زمان که مشرکان در تمام اعضا و جوارح زندگی افراد رخنه کرده بودند، حضرت خدیجه آزادانه و با نگاهی عمیق با پیامبر اسلام(ص) همراهی کرده و نقش به‌سزایی در پیشرفت اسلام داشتند.

یادآور می‌شود، این جشن با موضوع عفاف و حجاب فاطمی با اجرای مسابقه و اهدای جوایز به بزرگسالان و کودکان و همچنین اهدای بسته‌های فرهنگی به غیرفارسی‌زبانان همراه بود.
مهناز امیریان
انتهای پیام

captcha