نقش محوری مردم در ايجاد امنيت/ تعالی سازمانی مهم‌ترين بازخورد نگاه مردم‌مدار در نيروی انتظامی
کد خبر: 3732180
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶

نقش محوری مردم در ايجاد امنيت/ تعالی سازمانی مهم‌ترين بازخورد نگاه مردم‌مدار در نيروی انتظامی

گروه اجتماعی - فرمانده انتظامي استان با تأكيد بر نقش محوری مردم در ايجاد امنيت، مردم را عامل اصلی ايجاد امنيت در سطوح مختلف یک جامعه برشمرد و گفت:‌ تعالی سازمانی مهم‌ترين بازخورد نگاه پاسخ‌گو و مردم‌مدار در پليس بوده است.

مردم؛ عامل اصلی ايجاد امنيت/ تعالی سازمانی مهم‌ترين بازخورد نگاه مردم‌مدار در نيروی انتظامی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی به نقل از پايگاه خبري پليس، سردار كيومرث عزيزی در جمع نمازگزاران مسجد پیامبر اعظم(س) شهرستان اراک گفت: در برخي كشورها نگاه به پليس، نگاهي سلبي و بازدارنده است و ابزاري براي تاكيد به الزام به قانون به شمار مي‌رود اما در ايران اسلامي به سبب آن‌كه جمهوري اسلامي نظامي مبتني برآموزه‌هاي ديني و توجه به كرامات انساني است، پليس، سازماني مكتبي و در خطي مشي ديني و مردمي خدمت‌رساني مي‌كند.
وي بيان داشت: نيروي انتظامي در نگاه پاسخ‌گو و جامعه‌محور خود در ايجاد نظم و امنيت در جامعه به دنبال فرهنگ‌سازي و جذب همکاري مردم در سطوح مختلف است و در ساليان اخير بازخورد اين نگاه تعالي سازماني و افزايش رضايت و مشاركت آحاد مردم در حوزه نظم و انضباط اجتماعي است.


امنيت در سايه همدلي و همگرايي جمعي تحقق مي‌يابد
فرمانده انتظامي استان مركزي به تبيين برخي آسيب‌ها و تهديدات موجود در جامعه پرداخت و با اشاره به نقش مردم در حفظ و ارتقاء امنيت افزود: مردم خود عامل اصلي ايجاد امنيت در سطوح مختلف سياسي، اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي در جامعه اسلامي بوده و پليس تنها به عنوان حافظ امنیت و ناظر و ناظم اجتماعي در خدمت آنان مي‌باشد.
سردار عزيزي ارتقاء امنيت را تنها در سايه همدلي و همگرايي در يک جامعه خواند و تأكيد كرد: فرهنگ‌سازي و استفاده از نيروي مردمي براي مقابله با آسيب‌ها و معضلات اجتماعي از طريق آموزش همگاني همواره در دستور کار پليس بوده و نيروي انتظامي سعي كرده با ايجاد معاونت اجتماعي و تعامل هر چه بيشتر با شهروندان، به منظور ارتقاء روز‌افزون امنيت اجتماعي و بهره‌گیری از سرمایه‌های اجتماعی گام‌هاي هدفمندي را بردارد.
اين مقام ارشد انتظامي استان مركزي، سرقت را يكي از مهم‌ترين دغدغه‌هاي اجتماعی در حوزه ماموريت‌های پليس عنوان كرد و گفت: در بررسي پديده سرقت به عنوان يك ناهنجاري اجتماعي، بررسي‌هاي كارشناسي پليس نشان‌دهنده آن است كه 80 درصد سرقت‌هاي خرد توسط افراد معتاد انجام مي‌شود.
وي به مواد مخدر به عنوان آسيب ديگر جامعه اشاره كرد و خاطرنشان كرد: براي مقابله با معضل مواد مخدر بايد زمينه‌اي فراهم كنيم كه اين موضوع به دغدغه عمومي جامعه تبديل شود، زيرا مشاركت همگاني شهروندان و ساير دستگاه‌هاي مسئول، زمينه را براي ريشه‌كني اين معضل و آسيب اجتماعي، بيش از پيش ايجاد مي‌كند.
این مقام مسئول توجه به فرهنگ خود‌مراقبتي را مورد تاكيد قرار داده و بيان داشت:‌ يكي از اصول مهم در پيشگيري و مهار سرقت توجه شهروندان به اصول مراقبتي و توصيه و هشدارهاي پليس است كه در وقوع بسياري از جرايم به ويژه سرقت، اين موضوع مورد توجه قرار نگرفته است.


هويت‌بخشي و ايجاد امنيت اجتماعي از مهم‌ترين كاركرد‌هاي حجاب در حوزه اجتماعي است
وي با تاكيد بر به كارگيري سياست‌هاي تشويقي و بهره‌گيري از نظرات و رهنمودهاي كارشناسان و الگوهاي موفّق در مقوله عفاف و حجاب در سطح جامعه، هويت‌بخشي و ايجاد امنيت اجتماعي را از مهم‌ترين كاركرد‌هاي حجاب در حوزه اجتماعي برشمرده و نوع پوشش و حجاب هرجامعه‌اي را، نشان‌دهنده ارزش‌ها و باورهاي آن جامعه دانست.
فرمانده انتظامي استان مركزي، امنيت در بستر فضاي مجازي را موضوعي بسيار مهم و حساس دانسته و گفت: عدم رعايت نكات امنيتي لازم در فضاي مجازي، خطرات و آسيب‌هاي جبران‌ناپذيري را براي كاربران به دنبال داشته كه آموزش هدفمند، مديريت، كنترل و نظارت بر رفتار فرزندان در فضاي مجازي مي‌تواند در پيشگيري از وقوع اين گونه جرايم، بسيار تاثيرگذار باشد.
سردار عزيزي در پايان سامانه 197 در نيروي انتظامي را از مولفه‌هاي مهم در پاسخگويي پليس به مردم دانست و اظهار داشت: سامانه تلفني 197 بستري مناسب در راستاي ارتباط تمامي شهروندان با فرماندهان نيروي انتظامي است كه در تحقق كيفي و تاثيردهي هر چه بيشتر ديدگاه‌هاي هموطنان در ماموريت‌هاي انتظامي، در اين سامانه سعي بر نگاه تحليلي و كارشناسي و ارائه بازخورد مناسب به فرد تماس گيرنده است.
انتهای پیام

captcha