برنامه جامع فرهنگ عفاف و حجاب در دانشگاه‌ها تدوین شود
کد خبر: 3732212
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷

برنامه جامع فرهنگ عفاف و حجاب در دانشگاه‌ها تدوین شود

گروه فرهنگی- مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: مطابق با مصوبه ۴۲۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی، تدوین برنامه جامع فرهنگ عفاف و حجاب، انتشار فصلنامه علمی - پژوهشی، حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی را از جمله برنامه‌های دانشگاه‌ها در ترویج و نهادینه‌سازی عفاف و حجاب است.

برنامه جامع فرهنگ عفاف و حجاب در دانشگاه‌ها تدوین شود

به گزارش ایکنا از قزوین، مریم بیدخام در نشست هم‌اندیشی کمیته تخصصی عفاف و حجاب دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) اظهار کرد: ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ عفاف و حجاب نیاز به بسترسازی در زمینه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی دارد تا این روند روبه تعالی باشد.
وی با اشاره به اینکه در این حوزه همیشه نوک پیکان به سمت بانوان است، عنوان کرد: مطابق با آموزه‌های دینی رعایت حجاب و عفاف مختص زنان جامعه نیست بلکه باید در بین تمامی اقشار جامعه این اصل نهادینه شود.
دبیر ستاد صیانت استان افزود: عفاف و حجاب موضوعی انسانی است و انسان همیشه در طول تاریخ دوست داشته که زندگی عفیفانه داشته باشد.
وی، مطابق با مصوبه 427 شورای عالی انقلاب فرهنگی، تدوین برنامه جامع فرهنگ عفاف و حجاب، انتشار فصلنامه علمی- پژوهشی، حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی را از جمله برنامه‌های دانشگاه‌ها در ترویج و نهادینه‌سازی عفاف و حجاب برشمرد.
بیدخام خاطرنشان کرد: برگزاری میزگرد و انجام مناظره، تهیه و نشر کتب، حمایت از تشکل‌های دانشجویی و آشنا کردن دانشجویان با ازدواج آسان راهکار مناسبی در جهت فرهنگ‌سازی و تقویت باورهای دینی است که باید در راستای اشاعه آن اهتمام ورزید.
انتهای پیام

captcha