حاجی دست خدا در دستان توست اگر مهربانی را سوغات سفرت کنی
کد خبر: 3732222
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
یادداشت/

حاجی دست خدا در دستان توست اگر مهربانی را سوغات سفرت کنی

کانون خبرنگاران نبأ ــ با توجه به شرایط اقتصادی موجود در راستای تقویت اقتصاد ایران و حمایت از خرید کالای ایرانی، نباید حلقه نفوذ حجاج در حیطه خرید اقلام سوغاتی را نادیده گرفت؛ اکنون وقت آن رسیده است مردم کشورمان در این سفر معنوی به‌عنوان یک مسئول واقعی دینی و ملی برای هر ریالی که خرج شود، برنامه‌ریزی و از خریدهای غیر ضروری اجتناب کنند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حج فرصت دیدار با پیامبر(ص) و اهل بقیع است تا مسلمانان خود را به سیره این الگوهای ٱسمانی برسانند و در تهذیب و تزکیه، معیارهای بهتری بیابند و بشناسند.
حج یک سفر عادی نیست که جسم را از جایی به جایی دیگر نقل مکان دهد؛ حج «اویس شدن» است، تا بوی پیامبر(ص) بر جان و دل بتابد و انعکاس ایمان به او که عالی‌ترین برگزیده خداست، مسیر زندگی را روشن و منور کند. حج دانشگاه انسان‌سازی است، گویی قبل از مرگ و رفتن به آخرت دوره میان ترم را در محضر مبارک پیامبرعزیز(ص) می‌گذرانی تا پس از تأیید در سلوک خود با خود، با جامعه و با مسئولیت‌هایی که به انسان واگذار شده است، به سفر نهایی که امن و شایسته است برسی.
انسان مؤمن سعی و تلاش، خدمت‌گزاری، مجاهدت و بهتر شدن را رها نمی‌کند، پس در این مسیر به حج می‌رود تا چهره به چهره به مرید خود بگوید تا کجای کار است و چقدر دیگر می‌تواند باشد.
فردی که به حج می‌رود تمام سیره پیامبر( ص) را در خود ذخیره می‌کند تا پا به پای دستورات و تأکیداتش برای بهبود جامعه مسلمانان سهم و نقش داشته باشد. این اشتباه است که فکر کنیم یک مسلمان، به تناسب تمکن مالی‌اش سفری تفریحی زیارتی به مکه می‌کند و در میان توانایی مالی‌اش، به وظیفه دینی خود عمل کرده است.
درک شرایط زمانه و توسعه اقتصاد و بازار نیاز به دستور مستقیم رهبران الهی ندارد چراکه پیامبر درون یعنی عقل به ما می‌گوید حساسیت‌های زمانه را درک کنیم و یک وجه مشترک عمومی برای حل مشکلات جامعه دینی خاصه ایران عزیز داشته باشیم.
سوغات حج نورانیت دل است که هر حاجی عین اشتیاق زیارت سایر بازماندگان از حج را برای‌شان بیاورد و سلام عاشقانه آن‌ها را بر ساکنان بقیع برساند و نسیمی از مهر آن‌ها را دستاورد سفرش برای منتظرانش قرار دهد.
با توجه به شرایط اقتصادی موجود و عدم خروج ارز از کشور در راستای تقویت اقتصاد ایران و حمایت از خرید کالای ایرانی، نباید حلقه نفوذ حجاج در حیطه خرید اقلام سوغاتی را نادیده گرفت؛ اکنون وقت آن رسیده است مردم کشورمان در این سفر معنوی به‌عنوان یک مسئول واقعی دینی و ملی برای هر ریالی که خرج خواهد شد، برنامه‌ریزی و از خریدهای غیرضروری اجتناب کنند. حجاج عزیز با خرید کالاهای ایرانی در کشور خودمان در واقع می‌توانند پول خود را جیب به جیب کنند که خود صاحب این سرمایه و این کشور هستند.
اگر به این باور برسیم که با خرید کالای ایرانی، دست تسلط سودا‌گران اقتصاد جهانی را از سر ملت خود کوتاه خواهیم کرد، بدون شک حتی یک تسبیح از بازار عربستان خریداری نخواهیم کرد؛ بازاری که پر از محصولات چینی و سایر کشورهاست و فروشنده سود کلانی به نفع اقتصاد کشور خود خواهد برد.
حاجی عزیز دست خدا در دستان توست اگر که مهربانی توأم با ایمانت را سوغات سفرت کنی!
زینب عبدی حسنعلی‌ده
انتهای پیام

captcha