آغاز نخستین دوره کشوری «تربیت مربی نهج‌البلاغه» در کاشان
کد خبر: 3732235
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶

آغاز نخستین دوره کشوری «تربیت مربی نهج‌البلاغه» در کاشان

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ـ نخستین دوره کشوری تربیت مربی نهج‌البلاغه ویژه آقایان و خواهران توسط مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) از 29 تیرماه با حضور امام جمعه موقت کاشان آغاز شد.

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام حسن‌زاده، مدیر مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) گفت: آغاز این دوره به همراه مراسم افتتاحیه و با حضور امام جمعه موقت کاشان، حجت‌الاسلام محمدرضا اسلامی‌تبار در جمع بیش از 60 فراگیر در تالار فرهنگ واقع در خیابان نطنز انجام شد.
وی با اشاره به سخنان امام جمعه موقت کاشان در مورد شخصیت امیرالمؤمنین(ع)، کتاب اخ‌القرآن یعنی نهج‌البلاغه، اهمیت و جایگاه آن و اعجاز امام علی(ع) در ایراد خطبه‌های این کتاب ادامه داد: هم‌چنین معرفی اساتید و مباحث دوره توسط محمد‌مهدی علی‌قلی، استاد و فعال کشوری در حوزه نهج‌البلاغه از جمله دیگر قسمت‌های مراسم افتتاحیه به شمار می‌رفت.
حسن‌زاده تصریح کرد: این دوره با هدف آشنایی با روش‌های کلاس‌داری و پژوهش در زمینه نهج‌البلاغه، ارائه روش‌های یکسان و منسجم در زمینه آموزش مضامین و مفاهیم این کتاب و شناسایی، جذب، پرورش و به کارگیری فعالان برگزار شد.
مدیر‌عامل موسسه امیرالمؤمنین(ع) با بیان این که مباحث این دوره توسط اساتید برتر کشوری تدریس می‌شود، افزود: محمد‌مهدی علی‌قلی، محمد‌علی مجدفقیهی، مجید عارف، مصطفی دلشاد‌تهرانی، حسین استاد‌ولی، احمد غلامعلی، محمدرضا اعوانی، بخشعلی قنبری، مهدی مردانی و محمد‌علی حسینیان از اساتیدی هستند که با سابقه فعالیت در زمینه نهج‌البلاغه و تدریس و تألیف کتب از کارشناسان مجرب این حوزه به شمار می‌روند.
حسن‌زاده در پایان تصریح کرد: این دوره طی سه ترم سه روزه در روزهای جمعه برگزار می‌شود و در پایان به فراگیران، گواهی‌نامه پایان دوره معتبر از طرف معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعطا می‌شود.
یادآور می‌شود، مراسم افتتاحیه همچنین با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط مهدی باریکرسفی، سرود ملی، خیرمقدم توسط حجت‌الاسلام حسن‌زاده، پخش کلیپ تصویری سخنان مقام معظم رهبری و پخش کلیپ گزارش فعالیت‌های مؤسسه همراه بود.

انتهای پیام

captcha