مردم از احزاب سلب اعتماد کرده‌اند
کد خبر: 3732252
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹
حشمتیان:

مردم از احزاب سلب اعتماد کرده‌اند

گروه سیاسی - نایب رئیس خانه احزاب ایران گفت: مردم از احزاب سلب اعتماد کردند زیرا مسئولین به حرف ما توجه نمی‌کنند، باید اعتماد مردم را جلب کرد و احزاب کاری کنند که بین مردم و دولت پل باشند.

مردم از احزاب سلب اعتماد کردند

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، قدرتعلی حشمتیان، نایب رئیس خانه احزاب ایران، صبح امروز در آیین افتتاحیه خانه احزاب استان مرکزی که در سالن جلسات الغدیر استانداری مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: خوشحال هستم در استان مرکزی به عنوان پانزدهمین استان شاهد افتتاح خانه احزاب هستیم.
وی ادامه داد: حدود یک قرن است که احزاب در کشور فعال هستند و به اندازه صد روز هم مردم به آن اعتماد ندارند زیرا مسئولین و بزرگان نمی‌خواهند به این مساله اعتقاد داشته باشند.
حشمتیان افزود: پیش از انقلاب احزابی هماند حزب توده وجود داشت اما، پس از پیروزی انقلاب تعدادی از بزرگان نظام از جمله شهید بهشتی، شهید مطهری، مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و... خدمت امام راحل(ره) در نجف رسیدند و ایشان را برای تشکیل حزب جمهوری اسلامی متقاعد نمودند.
نایب رئیس خانه احزاب ایران بیان کرد: امام بزرگوار به این نتیجه رسیدند که حزب در کشور نیاز است و به همین دلیل حزب موتلفه به عنوان حزب قدیمی، جامعه روحانیت مبارز، حزب جمهوری اسلامی جریان اصول‌گرا شکل گرفت.
حشمتیان گفت: در حال حاضر سه حزب اصول‌گرا، اصلاح‌طلب و مستقلین و اعتدال‌گرایان در کشور وجود دارد.
وی افزود: معتقد هستم انتقاد بایستی باشد، اگر کسی بدنبال براندازی باشد به نظام ظلم کرده است، حزب باید منتقد باشد، اما برانداز نباشد و حزب ضربه‌گیر نظام است.
نایب رئیس خانه احزاب ایران اظهار کرد: خانه احزاب سه مسئولیت مهم از قبیل دفاع از حقوق صنفی احزاب، رسیدگی به مطالبات مردم از حاکمیت و پیگیری تطبیق قانون جدید احزاب را دنبال می‌کند.
حشمتیان بیان کرد: خانه احزاب باید قانون احزاب را پیگیری کند، همچنین جرم سیاسی باید تعریف شود.
وی گفت: اگر اعضای خانه احزاب فعال شوند و مسئولین توجه کنند مردم در خیابان‌‌ها تجمع نمی‌کنند. مردم در مسجد، ورزشگاه، خیابان و... انتقاد می‌کنند زیرا کسی پاسخگو نیست.
نایب رئیس خانه احزاب ایران گفت: در کشورهای همسایه مانند عراق و افغانستان کارهای حزبی انجام می‌دهند این در حالی است که در کشور هنوز چنین تصمیمی گرفته نشده است. سال 90 مقام معظم رهبری در کرمانشاه فرمودند تحصن در مملکت شکل گرفته و دولتمردان این مساله را دنبال نکردند. اگر دولتمردان بدنبال این موضوع بودند در وضعیت کنونی احزاب سپر و ضربه‌گیر نظام بودند.
حشمتیان ‌افزود: مردم از احزاب سلب اعتماد کردند زیرا مسئولین به حرف ما توجه نمی‌کنند، باید اعتماد مردم را جلب کرد و احزاب کاری کنند که بین مردم و دولت پل باشند.
وی تصریح کرد: اگر احزاب فعال بودند فساد اقتصادی و اجتماعی کم‌تر اتفاق می‌افتاد. باید دنبال مطالبات برزمین مانده مردم باشیم و بتوانیم صحبت‌های مردم را به دولت و حرف‌های دولت را به مردم منتقل کنیم. به طور قطع با این رویه از مشکلات مردم کاسته خواهد شد.
نایب رئیس خانه احزاب ایران گفت: احزاب توجه کنند با دعوا و در‌گیری چیزی حاصل نمی‌شود و با گفت‌و‌گو تمامی مشکلات مردم حل می‌شود و با تعامل تمامی کارها پیش می‌رود.
انتهای پیام

captcha