توسعه فرهنگ قرآنی مهم‌ترین هدف خانه‌های قرآنی‌
کد خبر: 3732257
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵

توسعه فرهنگ قرآنی مهم‌ترین هدف خانه‌های قرآنی‌

گروه فعایت‌های قرآنی- رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرم دره گفت: هدایت و تربیت افراد جامعه به خصوص جوانان و توسعه فرهنگ قرآنی از مهم‌ترین اهداف خانه‌های قرآنی است.

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام علی مقدمی رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرم‌دره در دیدار با مسئول خانه قرآنی روستای قلعه حسینیه، اظهار کرد: قرآن کلام خدا و اصلی‌ترین منبع شناخت اسلام است

وی تاکید کرد: قرآن، محور و قانون الهی در روی زمین است و ما هر چه داریم به برکت قرآن است و مؤسسات قرآنی بهترین مروج برای آموزش قرآن در جامعه هستند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه تلاوت قرآنی در خانه موجب نورانی شدن آن و نزول خیر و برکات می‌شود، اظهار کرد:خانواده‌ها باید سعی کنند با اهتمام به برنامه‌های قرآنی فرزندان خود را بیش از بیش با قرآن مأنوس کنند.

این مسئول با تأکید بر اینکه دوران کودکی بهترین دوران برای آموزش و ارائه فرهنگ قرآنی به فرزندان است، تصریح کرد: مؤسسات و مربیان قرآنی نقش بی‌بدیلی در آموزش قرآن به کودکان دارند و نباید از جایگاه آن‌ها غافل شد.

این مسئول با اشاره به اینکه یاد دادن قرآن یکی از باارزش‌ترین فضیلت‌ها است، یادآور شد: عظمت قرآن به حدی است که حتی نگاه کردن به آن نیز دارای حسنه است و ما باید برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی از خواندن و عمل به فرامین آن غافل نباشیم.

وی با اشاره به مهم‌ترین هدف خانه‌های قرآنی، تاکید کرد: هدایت و تربیت افراد جامعه به خصوص جوانان در جنبه مذهبی و توسعه فرهنگ قرآنی از مهم ترین اهداف خانه های قرآنی و فعالان در این زمینه است.
 
انتهای پیام
captcha