حوزه قرآنی بخش مهمی از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی را تشکیل می‌دهد
کد خبر: 3732314
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳

حوزه قرآنی بخش مهمی از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی را تشکیل می‌دهد

گروه فرهنگی - معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی با اشاره به رویکرد این نهاد در راستای سند آمایش سرزمین گفت: حوزه قرآنی بخش مهمی از فعالیت‌های نهاد را تشکیل می‌دهد و جشنواره‌های مختلفی در این بخش برگزار می‌شود.

رویکرد جهاددانشگاهی در راستای سند آمایش سرزمین است/فعالیت‌های قرآنی بخش مهمی از برنامه‌های این نهاد را تشکیل می‌دهد
به گزارش ایکنا از زنجان، احمد شریفی‌زاده، معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی  صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان زنجان اظهار کرد: جهاد دانشگاهی 3 پارک علم و فناوری دارد که پارک علوم و فناوری‌های نرم در تهران مستقر است.
 
وی با اشاره به وجود 24 مرکز رشد وابسته به جهاد دانشگاهی تصریح کرد: ۵۰۰ شرکت در این مراکز رشد حضور دارند که برای پا گرفتن شرکت مدتی در این مراکز حضور می‌یایند و سپس از آن خارج می‌شوند.
 
معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی مراکز رشد را مکانی برای فراهم شدن زمینه اشتغال جوانان خواند و گفت: صنایع خلاق و فرهنگی نیز در مراکز رشد فعالیت می‌کنند.
 
وی با اشاره به اینکه مجموعه جهاد دانشگاهی علاوه بر حوزه علم و فناوری و آموزش، در بخش فرهنگی و حتی فرهنگ قرآنی  فعالیت‌های گسترده‌ای دارد بیان کرد: در واحد مرکزی کل فعالیت‌های قرآنی دانشجویان دنبال می‌شود و جشنواره‌های بین‌المللی دانشجویان را برگزار می‌کند ضمن اینکه خبرگزاری بین المللی قرآن نیز در واحدهای جهاد دانشگاهی مستقر است.
 
شریفی‌زاده خاطرنشان کرد: زنجان علمای برجسته‌ای همچون عمید زنجانی را در خود تربیت کرده و در واحد مرکزی جهاد دانشگاهی در صدد این هستیم تا از نیروهای توانمند بهره ببریم.
 
وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی افتخار دارد که از حمایت‌های مقام معظم رهبری برخوردار است، بیان کرد: در این مجموعه بر دو موضوع تاکید داریم که یکی از آنها به بحث‌های ملی اختصاص دارد که به این منظور فعالیت‌های مراکز استانی جهاد دانشگاهی در راستای سند آمایش سرزمین تدوین و اجرا شود.
 
معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی اشتغال جوانان به‌ویژه افراد تحصیل کرده‌ را دیگر رویکرد مهم جهاد دانشگاهی عنوان کرد و افزود: از سال ۷۷ جهاد فعالیت‌های خود را در این راستا آغاز کرده و در سال ۷۹ نیز سازمانی برای اشتغال فارغ‌التحصیلان تاسیس شده است.
 
وی به حمایت از جوانان تأکید کرد و یادآور شد: کشور ما شیران خفته زیادی دارد اما وقتی وارد کار می‌شوند به بهانه جوان بودن آنقدر اما اگرهای منطقی زیر پایشان می گذارند که فعالیتشان مختل می‌شود.
 
شریفی‌‌زاده با اشاره به تشکیل دبیرخانه اتاق فکر در جهاد دانشگاهی تصریح کرد: در این مجموعه این توان را داریم که در اتاق فکر برای اعتلای استان بحث و بررسی انجام گیرد.
 
انتهای پیام
captcha