بزرگ‌ترین متغیر مبارزه با فساد شفافیت است
کد خبر: 3732321
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷
دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت:

بزرگ‌ترین متغیر مبارزه با فساد شفافیت است

گروه اقتصاد ــ معزی گفت: وظیفه دولت ایجاد شفافیت و گزارش‌دهی به مردم است و بزرگترین متغیر مبارزه با فساد شفافیت است.

بزرگترین متغیر مبارزه با فساد شفافیت است

به گزارش ایکنا، به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سومین نشست از سلسله نشست‌های «رسانه، افکار عمومی و بازنمایی رویداد» با حضور سیدحمید کلانتری معاون امور تعاون، روزبه کردونی، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علیرضا معزی، دبیر شورای اطلاع رسانی دولت، بیژن مقدم مدیر مسئول سایت الف، محمد مهاجری سردبیر خبرآنلاین، جواد دلیری سردبیر روزنامه ایران و جمعی از فعالان حوزه رسانه‌ای برگزار شد در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.
معزی در این نشست با موضوع «نظام رسانه ای دولت و سامان‌دهی به این نظام» سخن گفت با بیان اینکه وظیفه دولت ایجاد شفافیت و گزارش‌دهی به مردم است، خاطر نشان کرد: اساساً شفافیت در کشور با دولت تدبیر و امید شروع می شود و مرزهای باریک بین شفافیت و افشاگری مشخص نشده و کنشگران ارتباطی دولت و روزنامه نگاران باید این مسئله را دنبال کنند.
وی با اشاره به اینکه تفاوت بین تلقی دولتمردان و نظر مردم از رسانه بسیار متفاوت است، پرداختن به مساله رسانه در کشور را ضروری دانست و گفت: دولت های توسعه یافته، دولت های دارای نظام ارتباطی سامان یافته هستند که بر اساس اهداف، ضروریات، مقتضیات و هنجارها، رابطه شکل می گیرد و نحوه ارتباط با احزاب، گروه ها و مردم مشخص می شود و سامان رسانه ای دولت برای ارتباط برقرار کردن با مردم، با این اقتضائات تعریف می شود.
دبیر شورای اطلاع رسانی دولت با اشاره به نظام های رسانه ای 4 دولت ایران پس از جنگ تحمیلی یادآور شد: در یک سامان ارتباطی، به صورت عینی و تجربی می توان دو شکل ارتباطی را دید. یکی مربوط به دولت به صورت رسمی است که باید دنبال شود. یکی مبحث اطلاع رسانی و اطلاعات به مثابه خدمات دولت به مردم است. مدیریت افکار عمومی برای برندسازی دولت در این قالب می گنجد.

وی منظور از تیم اطلاع‌رسانی دولت را اطلاع رسانی رسمی دولت و ارائه اطلاعات به مثابه خدمت دولت و مدیریت افکار عمومی به عنوان برند دولت دانست و تصریح کرد: کنش سیاسی دولت نباید توسط دولت دنبال شود. هر گاه دولت خود را درگیر این بحث کرده، از نیازهای مردم دور می‌شود.
معزی با بیان اینکه سایت‌های دولت عمدتاً خبری هستندگفت: ما اطلاعات را به مردم در قالب خبر می‌دهیم در صورتی‌که اطلاعات تعریف مجزایی از خبر دارد. در بسیاری از کشورها اطلاعات درباره خدمات داده می شود ولی در ایران، اخباری ارائه می‌شود که عمدتا فرد محور هستند.

انتهای پیام

captcha