پذیرش پنجمین دوره تربیت مدرس در موسسه فاطمةالزهرا(س)/ آغاز دوره از مهرماه
کد خبر: 3732326
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵
نگاهی به فعالیت‌های مؤسسه فاطمه الزهرا(س) بشیر کرمان:

پذیرش پنجمین دوره تربیت مدرس در موسسه فاطمةالزهرا(س)/ آغاز دوره از مهرماه

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مدیر مؤسسه فاطمه الزهرا(س) بشیر گفت: در حال حاضر پذیرش پنجمین دوره تربیت مدرس در مؤسسه انجام می‌شود که آغاز کلاس‌ها از اول مهرماه خواهد بود.

 

مرضیه عرب‌نژاد مدیر مؤسسه فاطمه الزهرا(س) بشیر و عضو هیئت مدیره تشکل‌های قرآنی استان کرمان در گفت‌وگو با ایکنا؛ بیان کرد: از سال 87 تا کنون تمام برنامه‌های فرهنگی، قرآنی، هنری و کارگاه‌های مشاوره‌ای را با تنوع بالا برگزار کردیم. دوره حفظ کل و تربیت حفاظ از دیگر طرح‌های ما بوده و در حال حاضر کمتر از 10 نفر از بچه‌ها در مؤسسه مشغول فعالیت هستند و بقیه افراد با مؤسسه قطع ارتباط کردند.

وی بیان کرد: دوره تربیت مربی کوتاه مدت با محوریت تربیت کودک را با 107 نفر و دوره دراز مدت دوساله تربیت مربی را که دوره گسترده و پر محتواتر است را  تحت عنوان تربیت مدرس قرآن، ادبیات عرب، روش‌های تبلیغ، تاریخ قرآن، روش‌های تربیتی در سه گروه پذیرش کردیم که گروه اول فارغ التحصیل شدند و دو گروه دیگر در حال ادامه طرح هستند. مدیر مؤسسه فاطمه الزهرا(س) اظهار کرد: کلاس‌های فرهنگی از جمله کارگاه ازدواج موفق در چندین دوره، کارگاه تربیت فرزند، آشنایی با مهارت‌های زندگی و روابط بین همسر از جمله کارگاه‌های هستند که متناسب با موضوعاتشان ویژه مجردین و متأهلان در مرسسه برگزار می‌شود.

عرب‌نژاد راجع به نحوه اجرای کلاس‌های قرآن در این مؤسسه بیان کرد: قرآن دوستان برای شرکت در کلاس‌های قرآن از شهرهای اطراف به کرمان می‌آیند و یا ما به شهرستان‌ها مربی اعزام می‌کنیم و کلاس‌ها را در مؤسسات شهرهای دیگر اجرا می‌کنیم. به‌طور مثال در ماه مبارک رمضان با همه ادارات استان مکاتبه کردیم که با استفاده از ائمه جماعت خودشان فرصت 30 دقیقه‌ای بعد از نماز را به یک کلاس آموزشی در رشته‌های روخوانی و روانخوانی، تربیت در قرآن، تجوید، مدیریت از منظر قرآن و نهج‌البلاغه ویژه مدیران و ... را در ادارات برگزار کنند. که بیش‌از هزار نفر در این کلاس‌ها شرکت کردند و در پایان ماه رمضان از این کلاس‌ها آزمون گرفته شد.

مدیر مؤسسه فاطمه الزهرا(س) بشیر  ادامه داد: دوره تربیت مربی را نیز هر ساله طی یک کارگاه سه روزه برگزار می‌کنیم که از بین افراد شرکت‌کننده مربی انتخاب می‌کنیم و کلاس‌ها را با حضور همین مربیان اداره می‌کنیم.

 پذیرش پنجمین دوره تریت مدرس در مرسسه فاطمةالزهرا(س)/ آغار دوره از مهرماه

پذیرش پنجمین دوره تریت مدرس در مؤسسه فاطمةالزهرا(س)

وی تصریح کرد: در حال حاضر پذیرش پنجمین دوره تربیت مدرس در مؤسسه انجام می‌شود که آغاز کلاس‌ها از اول مهرماه خواهد بود. همچنین مربیان از دیگر مؤسسات استان با مدرک دیپلم به بالا می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کنند.

عضو هیئت مدیره تشکل‌های قرآنی استان کرمان در رابطه با روش پذیرش افزود: این پذیرش آزمون ورودی ندارد و مربیان از طریق مصاحبه پذیرش می‌شوند. همچنین در این دوره از لحاظ تعداد شرکت‌کنندگان محدودیت نداریم و فقط محدودیت سنی داریم که از پذیرش افراد بالای 35 سال معذوریم. لذا علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام با شماره 32720921 تماس و یا حضوری به مؤسسه مراجعه کنند.

اجرای طرح مترجمی زبان قرآن در مؤسسه فاطمة‌الزهرا(س)

مدیر مؤسسه فاطمه الزهرا(س) در رابطه با موفقیت‌های مؤسسه اظهار کرد: این مؤسسه نمایندگی اجرای طرح مترجمی زبان قرآن را از سال 87 در استان کرمان گرفتیم. و بیش از چهار هزار نفر شرکت کننده و بیش از 500 نفر فارغ‌التحصیل در این دوره‌ها داشتیم که مترجمی قرآن را کامل فرا گرفتند و دیگر نیاز به ترجمه زیرنویس ندارند ضمن اینکه ادبیات عرب قرآنی را هم بلد هستند.

عرب‌نژاد گفت: این طرح که یک طرح بین‌المللی، کامل و جامع است را به صورت حضوری، غیر حضوری واینترنتی، زیر نظر «مؤسسه گلچین» مشهد مقدس با مدیریت حجت‌الاسلام والمسلمین یزدی برگزار کردیم. و شرکت‌کنندگان در پایان هر دوره از مؤسسه گلچین مشهد گواهی‌نامه معتبر دریافت کردند.

پذیرش پنجمین دوره تریت مدرس در مرسسه فاطمةالزهرا(س)/ آغار دوره از مهرماه

ثبت‌نام مهدوپیش‌دبستانی قرآنی «ندای زهرا(س)» در مؤسسه فاطمة‌الزهرا(س)

عضو هیئت مدیره تشکل‌های قرآنی استان کرمان در رابطه با تحت‌نظر داشتن مهد و پیش‌دبستانی قرآنی بیان کرد: مهد و پیش‌دبستانی قرآنی «ندای زهرا(س)»  با مجوز رسمی از سازمان آموزش‌و پروش را به مدت دوسال است که تحت نظارت مؤسسه مدیریت می‌کنیم و به‌دنبال اخذ مجوز دبستان قرآنی نیز هستیم که فعلاً کودکان چهار تا شش سال را پذیرش می‌کنیم و در آینده دبستانی‌ها را نیز جذب خواهیم کرد.

مدیر مؤسسه فاطمه الزهرا(س)  در رابطه با نحوه تآمیین اعتبارات اظهار کرد: هزینه‌ها و اعتبارات این مرکز از شهریه کلاس‌ها تأمیین می‌شود و تنها مکان ما هبه‌‌ است که یک خیّر چهار سال است ما را از وضعیت مستآجری خلاص کرده است.

عرب‌نژاد در رابطه با برگزاری مسابقات قرآنی در مؤسسه ادامه داد: قرآن‌آموزان را برای مسابقات قرآنی ثبت نام می‌کنیم و اسامی را به ارگان‌هایی از جمله سازمان اوقاف و امور خیریه یا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی می‌کنیم و خودمان تنها مسابقات درون مؤسسه‌ای را برگزار کردیم.

ایجاد شعبه روستایی قرام‌آباد برای اولین بار

وی در رابطه با شعبه دیگر موسسه گفت: دو سال پیش، شعبه جدیدی در روستای قوام آباد از توابع استان کرمان را برای اولین بار در این روستا ایجاد کردیم و طرح ‌های قرآنی تابستانی را در آنجا اجرا کردیم که  با استقبال بالایی روبرو شد و هنوز هم در حال اجرا است.

عرب‌نژاد در پایان بیان کرد: به علت سمت دیگرم که عضو هیئت مدیره تشکل‌های قرآنی استان کرمان است طرح‌هایی که اجرا می‌کنیم را به مؤسسات دیگر پیشنهاد و یا حتی کلاس‌های ضمن خدمت را در بسیاری از شهرها به کمک مؤسسات دیگر برگزار کردیم. و بیشتر در زمینه طرح‌های مختلف می‌توانیم به مدیر مؤسسات کمک کنیم.

یادآور می‌شود، مؤسسه فاطمة‌الزهرا(س) بشیر کرمان در سال 87 مجوز رسمی خود را از وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی استان دریافت کرد و در کرمان، خیابان جهاد(49)، خیابان شهید رجایی(52)،  پلاک21 واقع است.

انتهای پیام

captcha