ایراد ساختاری دانشگاه در کشور و موانع کارآمدی
کد خبر: 3732381
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۴

ایراد ساختاری دانشگاه در کشور و موانع کارآمدی

گروه دانشگاه ــ عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز با اشاره به عدم کارایی دانشگاه برای خدمت به کشور گفت: ساختار دانشگاه در کشور دارای ایرادات اساسی است.

به گزارش خبرنگار ایکنا، علی حق‌دل، دکترای مهندسی برق و عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز در نشست «نخبه‌کشی با ابزار بروکراسی» که امروز یکشنبه، ۳۱ تیرماه جاری در سازمان مرکزی بسیج اساتید برگزار شد به دلایل تصمیم دانشگاه برای اخراج خود اشاره کرد و گفت: زمانی که تصمیم گرفتیم به فعالیت‌های تحقیقاتی همسو با جریان انقلاب اسلامی و مخالف با سلیقه غالب در دانشگاه بپردازیم، مشکلات آغاز شد. خصوصا به دلیل انتخاب یکی از موضوعات مرتبط با هسته‌ای برای پایان‌نامه دکتری و فعالیت در مجموعه تحقیقاتی در حوزه هوا فضا، پس از آن علنا بسیاری از اساتید در دانشگاه شیراز در دانشکده‌های مختلف به مخالفت با ما پرداختند و در سالیان مختلف سنگ‌اندازی‌‌های متعددی انجام دادند.
وی با اشاره به نمونه‌هایی از سنگ‌اندازی‌های مختلف در 10 سال اخیر، گفت: محروم کردن مجموعه ما از هرگونه امکانات دانشکده‌های مهندسی از جمله: مکان، تجهیزات، کمک به اخذ مجوز ثبت مجموعه‌، تبلیغات منفی علیه فعالیت‌های ما و ... نمونه‌ای از این سنگ‌اندازی‌ها بوده. البته تنها در یک برهه زمانی 4 ساله، یکی از روسای دانشگاه(88 تا 92) که از نیروهای انقلابی و رزمندگان دفاع مقدس بودند با ما همراهی کردند. علی‌رغم سنگ‌اندازی‌های فراوان، رشد و شکوفایی این مجموعه با تکیه بر روحیه ارزشی و جهادی اعضای آن بحمدالله فراتر از انتظار بوده است.

حق‌دل به مخالفت با بورسیه خود در دانشکده برق دانشگاه شیراز علی‌رغم سوابق ممتاز آموزشی و پژوهشی به سایر بورسیه‌های آن دانشکده اشاره کرد و گفت: مخالفت با جذب اینجانب به عنوان عضو هیئت علمی پس از اتمام تحصیل که علی‌رغم این مخالفت، طبق نظر هیئت جذب، اینجانب در همان دانشکده‌ای که مخالف حضور اینجانب بودند، مشغول به کار در دانشگاه شدم.

ایراد ساختاری دانشگاه در کشور و موانع کارآمدی

به گفته وی، اخراج برخی از دانشجویان انقلابی ممتاز مشغول در مجموعه کاوشگر خورشید در حین تحصیل در مقطع دکتری به بهانه‌های مختلف به صورت خصمانه از بخش‌های مختلف دانشگاه خصوصا دانشکده برق و دانشکده مکانیک با اینکه این دانشجویان از رتبه‌های اول رشته‌های خود بودند و تنها جرم آنها انجام فعالیت‌های علمی عملی همسو با انقلاب اسلامی خصوصا در حوزه هوافضا بوده، یکی دیگر از سنگ‌اندازی‌ها بوده است.

حق‌دل با اشاره به لغو بورسیه نیروهای ممتاز مجموعه گفت: عدم اعتنای مسئولین دانشگاه به شکایات ما و اعضای این مجموعه و عدم بررسی تخلفات و ظلم‌های صورت گرفته و اقدام به اخراج غیرقانونی بنده و دو نفر از همکاران ممتاز، شجاع و انقلابی (آقایان دکتر مسندی) با تبانی و جعل سند و مخالفت با قوانین موجود، علی‌رغم سوابق آموزشی و پژوهشی ممتاز ما در سالیان اخیر در عرصه حضور به عنوان هیئت علمی یکی از موارد ارتباط موضوع ما سه نفر، همکاری پدر بزرگوار ایشان در اعتراض علیه ظلم به اعضای مجمعه کاوشگر خورشید بوده است.

ایراد ساختاری دانشگاه در کشور و موانع کارآمدی
وی افزود: نقطه اشتراک دیگر، تفاوت دیدگاه‌های آموزشی و پژوهش ما در دانشگاه با دیگاه‌های طیف اکثریت غربزده و بی‌تعهد نسبت به انقلاب بوده است. این مسئله دلیل اصلی تقابل جریان غربزده بی‌تعهد با جریان متعهد و جهادگر انقلابی است.
حق‌دل ادامه داد: مسئولین دانشگاه و وزارت علوم در مقابل باند بازی‌های این طیف در دانشکده‌ها و در رده‌های مدیریتی دانشگاه و عدم مجازات عاملین آن و ارسال یک بازرس صوری از وزارت علوم و دستور به اخراج ما به دلیل کشاندن مطلب به رسانه‌‌ها، تسلیم شدند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز در پایان گفت: آنچه حاصل حضور نزدیک به 20 ساله بنده در محیط دانشگاه و همفکری با دانشجویان و اساتید انقلابی است، این است که ساختار دانشگاه‌ها در کشور دارای ایراداتی اساسی است که مانع کارآیی آن برای خدمت به کشور و انقلاب اسلامی و رفع محرومیت‌ها و نیاز‌های ملت ما شده است و علاوه بر آن کشور ما را به طرق مختلف به سمت غربال‌گرایی و غرب‌زدگی می‌کشاند و مشکلات فراوانی را برای کشور و نظام اسلامی ایجاد کرده و می‌کند.
انتهای پیام

captcha