کردستان مطرح‌ترین استان کشور در تولید فیلم کوتاه است
کد خبر: 3732382
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰

کردستان مطرح‌ترین استان کشور در تولید فیلم کوتاه است

گروه فرهنگی- مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان گفت: خوشبختانه هم اکنون کردستان با پتانسیل‌های بالای انسانی و خلاقیت و سوژه‌های مناسب با حمایت‌های صورت گرفته به عنوان مطرح‌ترین استان کشور در زمینه تولید فیلم‌های کوتاه حضوری موفق را در جشنواره‌های داخلی و خارجی داشته است.

کردستان مطرح‌ترین استان کشور در تولید فیلم کوتاه است

به گزارش ایکنا از کردستان، زانیار لطفی، مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان امروز، 31 تیرماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان با اشاره به جایگاه فیلم کوتاه در استان اظهار کرد: خوشبختانه هم اکنون استان کردستان با پتانسیل‌های بالای انسانی و خلاقیت و سوژه‌های مناسب با حمایت‌های صورت گرفته به عنوان مطرح‌ترین استان کشور در زمینه تولید فیلم‌های کوتاه حضوری موفق را در جشنواره‌های داخلی و خارجی داشته و عناوین مختلفی را نیز در بخش‌های مختلف این جشنواره‌ها کسب کرده است.
وی افزود: در سال 96 حوزه هنری با تولید 22 فیلم کوتاه داستانی، انیمیشن و مستند سال موفقی را سپری کرد و امیدواریم در سال 97 نیز این روند با تکیه بر تولید آثار حرفه‌ای و ارزشمند در کنار حمایت از هنرمندان جوان و با آتیه تداوم یابد.
مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری کردستان با اشاره به آماده نمایش شدن فیلم کوتاه «دیگران» اعلام کرد: فیلم کوتاه «دیگران» تولید واحد هنرهای تصویری حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان به نویسندگی و کارگردانی امید راست‌بین، پس از مراحل تصویربرداری و تدوین آماده نمایش و حضور در جشنواره‌های داخلی و خارجی شد.
لطفی بیان کرد: این فیلم در قالب فیلم‌های تجربی و بصورت پلان سکانس و با هدف تداوم همکاری با هنرمندان شناخته شده در عرصه فیلم کوتاه و تولید فیلم‌های کوتاه حرفه‌ای تهیه و آماده نمایش و حضور در جشنواره‌ها شده است.
وی عنوان کرد: در این فیلم در کنار نویسنده و کارگردان، مازیار قبادی به عنوان بازیگر، حسین قورچیان صداگذاری، مصطفی حبیبی در بخش جلوه‌های ویژه، سامان حسین پور دستیار کارگردان، عدنان زندی به عنوان مدیر تولید، زانیار لطفی مدیر تصویربرداری و نوید زارع به عنوان دستیار تصویر حضور داشته‌اند.
مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در خصوص داستان فیلم یادآور شد: در این فیلم چهار دقیقه‌ای زندگی جوانی خیر که نگاه ویژه و متفاوت را در زندگی دارد از منظر یک مگس که کارهای وی را نظارت و ثبت می‌کند، پرداخته شده است.
لازم به ذکر است؛ امید راست بین، از فیلمسازان توانمند و با سابقه استان کردستان است که علاوه بر ثبت 14 اثر داستانی به عنوان نویسنده و کارگردان، برنامه‌ریزی و دستیار کارگردانی چندین فیلم سینمایی را نیز برعهده داشته و عناوین مختلفی را نیز در جشنواره‌های مختلف به دست آورده است.
انتهای پیام

captcha