غدیر؛ پذیرش انفکاک‌ناپذیری قرآن و عترت
کد خبر: 3732395
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۹
آیت‌الله میرعمادی مطرح کرد:

غدیر؛ پذیرش انفکاک‌ناپذیری قرآن و عترت

گروه فرهنگی ـ نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که اسلام ناب، ریشه در غدیر دارد، خاظهار کرد: روز عید غدیر پذیرش انفکاک ناپذیری قرآن و عترت است.

غدیر؛ پذیرش انفکاک ناپذیری قرآن و عترت

به گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد عصر امروز یک‌شنبه، ۳۱ تیر در جلسه بنیاد غدیر لرستان، با اشاره به دهمین سال تاسیس بنیاد بین‌المللی غدیر در لرستان، اظهارکرد: بنیاد غدیر در لرستان تاکنون چند برنامه را در راستای برنامه‌های خود دارد که مهم‌ترین آن همایش سیره علوی است.
وی با اشاره به این‌که طی ۹ دوره همایش سیره علوی توسط دانشگاه‌های استان برگزار شد، اظهارکرد: طی این چند دوره  یک‌هزار و صد مقاله به دبیرخانه سیره علوی ارسال شده است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان افزود: انتظار از رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها این است که فعالیت تبلیغی خوبی در خصوص غدیر داشته باشند.
امام جمعه خرم‌آباد، امام علی(ع) را افتخار بشریت دانست و افزود: لذا باید آن حضرت به عنوان الگوی همه جانبه معرفی شود.
وی با اشاره به برگزاری دهمین همایش سیره علوی در لرستان، تبلیغ و ترویج فرهنگ غدیر و زنده نگه‌داشتن آن را از وظایف بنیاد غدیر دانست و افزود: تبلیغات محیطی راجع به غدیر توسط شهرداری صورت گیرد.
آیت‌الله میرعمادی با ذکر این مطلب که کارهای تبلیغی بنیاد غدیر در حوزه تبیین و تعمیق غدیرخم، ضرورت جامعه امروز است، خاطرنشان کرد: رضا زینی‌وند مقدم تا دو سال به عنوان دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر لرستان انتخاب می‌شود.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با طرح این سوال که فلسفه غدیر چیست و چرا غدیرخم برای ما مهم است، اضافه کرد: اولاً روز عید غدیر روز تعیین سرنوشت مسلمانان است چراکه ارزش غدیر به ارزش ولایت و رهبری است.
امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) در روز عید غدیر سرنوشت امت اسلامی را تعیین کرد، روز عید غدیر تداوم خط نبوت دانست و گفت: اسلام ناب، ریشه در غدیر دارد کمااینکه غدیر پیوند رسالت و امامت است.
وی با اشاره به این‌که روز عید غدیر روز کامل شدن دین است، اضافه کرد: اسلام بدون غدیر ناقص است، این در حالی‌است که وحدت امت اسلامی در غدیر است.
آیت‌الله میرعمادی ادامه داد: اگر غدیر حاکم بود ما امروز داعش نداشتیم زیرا تمام تفکرات انحرافی ناشی از جدایی از غدیر است.

 

انتهای پیام

captcha