تعامل؛ فرض نخست کار اقتصادی
کد خبر: 3732399
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۸
نهاوندیان:

تعامل؛ فرض نخست کار اقتصادی

گروه اقتصاد ـ معاون اقتصادی رئیس جمهور تعامل و همگرایی را فرض اول کار اقتصادی و توسعه دانست و افزود: تواضع؛ درس اول اخلاق الهی است.

تعامل؛ فرض نخست کار اقتصادی

به گزارش ایکنا از لرستان، محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس جمهور، عصر امروز یک‌شنبه، ۳۱ تیر در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی لرستان که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان برگزار شد، با اشاره به در خصوص طرح گردشگری مطرح شده، افزود: استاندار لرستان معاونت سرمایه‌گذاری را موظف کنند تا توجیه اقتصادی این طرح را مشخص کند.
وی بر ایجاد اشتغال در حوزه جاذبه‌‌ها و فرصت‌های گردشگری لرستان گفت: در عین حالی‌که توجه به گردشگر خارجی مهم است اما هرگز قابل قیاس با گردش مالی گردشگران داخلی نیست.
نهاوندیان با ذکر این مطلب که امروز حجم عظیمی از گردشگران ما در کشورهای خارجی حضور دارند، خاطرنشان کرد: یکی از علل این حضور عدم معرفی گردشگری کشور است‌ لذا صداوسیما جاذبه‌های گردشگری را معرفی کند.
معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به اینکه معمولا جلسات شورای دولت و بخش خصوصی معمولا با گلایه‌هایی همراه است اما در لرستان با این نگاه مثبت مواجه شدیم، خاطرنشان کرد: امروز نیازمند روحیه مشارکت هستیم‌ چراکه با روحیه همگرایی می‌توان مشکلات را حل کرد.
وی با بیان اینکه دولت و بخش خصوصی در یک کشتی نشسته‌اند، اظهارکرد: مسابقه ملامت ما را به جایی نمی‌رساند و مسابقه مشارکت ما را به قله‌های افتخار می‌رساند.
نهاوندیان اعتقاد به تعامل و همگرایی را فرض کار اقتصادی و توسعه دانست و با ذکر این مطلب که تواضع درس اول اخلاق الهی است، اضافه کرد: جوهرمایه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی این است که همه چیز را همگان دارند.
معاون اقتصادی رئیس جمهور به نیازهای متقابل دولت و بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: دولت به فکر بخش خصوصی نیاز دارد و بخش خصوصی نیز نیازمند سیاست‌گذاری‌های دولت است این در حالی است که همه تلاش دولت برداشتن موانع از سر راه بخش خصوصی است.
وی تصریح کرد: مقرر شد تهاتر طلب‌ها و بدهی‌های بخش خصوصی و دولت تا مبلغ ۵۰ هزار میلیارد تومان انجام شود به طوری‌که اگر بخش خصوصی در جایی بدهکار دولت و در جایی دیگر طلب‌کار است این موارد را با تهاتر حل کرد، کمااینکه با اجرای این طرح، روانی فوق‌العاده‌ای در مناسبت‌های بخش خصوصی ایجاد می‌شود.
نهاوندیان با اشاره به این‌که علی‌رغم مشکلاتی که در اقتصاد داشتیم اما توجه و بیداری در حاکمیت و بخش خصوصی موجب افزایش سرمایه شده است، اضافه کرد: هر چه بیشتر از علم اقتصاد برای رسیدن به اهداف استفاده کنیم موفق‌تر خواهیم بود اما اگر درجه سیاست‌زدگی را در مسائل اقتصادی بالا ببریم سرعت رسیدن به اهداف کم می‌شود.
معاون اقتصادی رئیس‌جمهور با اشاره به این‌که در سطح ملی و در هیات امنای صندوق توسعه ملی گردشگری را از طرح‌های حمایتی قرار داده‌ایم، خاطرنشان کرد: لکن لازمه آن حضور سرمایه‌گذار و داشتن توجیه اقتصادی است.

انتهای پیام

captcha