آغاز جلسات گفتمانی شرح خطبه غدیر در کاشمر
کد خبر: 3732421
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳

آغاز جلسات گفتمانی شرح خطبه غدیر در کاشمر

گروه شهرستان‌ها ـ مسئول فرهنگسرای دفاع مقدس کاشمر گفت: جلسات گفتمانی شرح خطبه غدیر به صورت هفتگی در امامزاده سیدحمزه کاشمر برگزار می‌شود.

آغاز جلسات گفتمانی شرح خطبه غدیر در کاشمر
مجید خدامی، مسئول فرهنگسرای دفاع مقدس کاشمر در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی عنوان کرد: جلسات شرح خطبه غدیر از اول مرداد ماه، به صورت هفتگی، هر دوشنبه پس از نماز مغرب و عشا در محل امام زاده سیدحمزه کاشمر آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه این جلسات به مناسبت ایام حضور حجاج در سرزمین وحی برگزار می‌شود، افزود: جلسات شرح خطبه غدیر با هدف تشریح ابعاد مختلف سخن پیامبر اسلام(ص) در آخرین سفر حج عمر شریفشان تشکیل می‌شود و ما در نظر داریم تا علاوه بر بحث ولایت، آخرین راهنمایی‌های پیامبر(ص) برای بشریت را به گفت‌وگو بگذاریم.

خدامی اضافه کرد: در این جلسات حجت‌الاسلام علی محمدی به سخنرانی خواهند پرداخت و در ادامه، بحث با پرسش و پاسخ حاضران در رابطه با واکاوی ابعاد مختلف خطبه غدیر و تأثیر آن بر روش زندگی انسان‌ها تا پایان ماه ذی‌الحجه و 20 شهریور ماه ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: در راستای تبیین سبک زندگی اسلامی نیز سلسله جلسات هفتگی با عنوان «دین، نشاط زندگی» در امامزاده سیدحمزه آغاز شده که هر هفته، جمعه شب‌ها پس از نماز مغرب و عشا به صورت گفت‌وگو محور در بخش‌های خانواده موفق و حقوق متقابل در خانواده پیگیری می‌شود.

تبیین اندیشه‌های شهید دین و سیاست

مسئول فرهنگسرای دفاع مقدس افزود: با همکاری آستان قدس رضوی، مقدمات برگزاری سلسله محافل ماهانه «تبیین اندیشه‌های شهید مدرس» نیز در محل زیارتگاه این شهید بزرگوار فراهم شده و این جلسات نیز با حضور فرهیختگان و فعالان حوزه دین و سیاست آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اهداف جلسات اندیشه‌ورزی عنوان کرد: هدف از تبیین اندیشه‌های شهید آیت‌الله مدرس(ره) توسعه و اعتلابخشی به اندیشه‌های انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام

captcha