آموزش ۸۰ قرآن‌آموز در «بیت‌القرآن بصیر» تبریز
کد خبر: 3732432
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۵

آموزش ۸۰ قرآن‌آموز در «بیت‌القرآن بصیر» تبریز

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر بیت‌القرآن بصیر تبریز، با بیان اینکه ۸۰ قرآن آموز در کلاس‌های آموزشی این مؤسسه حاضر می‌شوند، گفت: صوت و لحن، تجوید، مفاهیم، ترجمه و تفسیر از گرایش‌های آموزشی موسسه قلمداد می‌شوند.

 آموزش 80 قرآن آموز در «بیت‌القرآن بصیر» تبریز

یونس ملارسولی، مدیر بیت‌القرآن بصیر تبریز، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 80 قرآن آموز در کلاس‌های آموزشی این موسسه حاضر می‌شوند، گفت: صوت و لحن، تجوید، مفاهیم، ترجمه و تفسیر از گرایش‌های آموزشی موسسه قلمداد می‌شوند.
وی، قرآن را نور هدایت به صراط مستقیم دانست و افزود: قرآن کریم همان نور هدایت به سوی صراط مستقیم است، نوری که وارد ژرفای دلهایی می‌شود که خداوند می‌خواهد با قرآن آنها را هدایت فرماید.
وی به پایه‌های سنی قرآن آموزان اشاره کرد و گفت: قرآن آموزان در پایه‌های سنی نوجوان، جوان و بزرگسال در کلاس‌های آموزشی حاضر می شوند.
ملارسولی، ادامه داد: قرآن از نظر فصاحت و بلاغت بی نظير است، علاوه بر آنكه مطالب و معارف آن در اوج و دست نيافتنی است. از جمله مسائلی كه بسيار دقيق در قرآن بيان شده مسائل علمی همچون آفرينش جهان، حركت خورشيد و دگرگونی جنين است كه امروز انسان بعد از گذشت قرن‌ها موفق به كشف آن‌ها شده است.
مدیر بیت القرآن بصیر تبریز، ضمن بازگو نمودن جایگاه رفیع قرآن گفت و یادآور شد: جایگاه قرآن بس رفیع و منزلت آن بیش از اندازه والاست، زیرا همان کتابی است که الله این امّت را با آن از گمراهی کور و جاهلیت مذموم به طرف نور هدایت و راههای رستگاری هدایت فرمود، کتابی است که پروردگار بعد از آن دیگر کتابی نخواهد فرستاد، کتابی که بر پیامبر خاتم(ص) نازل فرمود و دین او را پایان بخش تمام ادیان آسمانی قرار داد.
وی با اشاره به فرموده امیرمومنان علی(ع) افزود: امیرالمومنین علی(ع) می فرمایند: بر شما باد رجوع به كتاب خدا(قرآن) ...كسى كه به آن عمل كند از همه پيشى مى گيرد.
ملارسولی، خواندن ترجمه همراه با فهم ظاهری را ارزشمند دانست و تاکید کرد: خواندن ترجمه‌ای که همراه فهم ظاهری قرآن است، بسیار ارزشمند است، چرا که قرآن کتاب الهی است برای فهمیدن و استفاده و عمل نمودن و یک ترجمه خوب هر چند در انتقال گستره حقیقی معانی قابل فهم از الفاظ خود قرآن به قالب زبانی دیگر بسیار ناتوان است اما پلی است برای رسیدن قسمتی از ظواهر این معانی به انسان و به همین مقدار در مقابل خواندن حروفی که معانی آن را نمی‌توانید درک کنید بیشتر شما را با معرف قرآن آشنا می‌کند.

انتهای پیام

captcha