روشنایی، هدیه قرآن به زندگی من بود/ دلم با یاد تو آرام می‌گیرد
کد خبر: 3732443
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۸

روشنایی، هدیه قرآن به زندگی من بود/ دلم با یاد تو آرام می‌گیرد

گروه فعالیت‌های قرآنی - یک حافظ قرآن نابینا با بیان اینکه قرآن روشنایی را به زندگی من هدیه داد، اظهار کرد: همانطور که خداوند فرموده دلها تنها با یاد خدا آرام می‌گیرد، تنها آرامش بخش زندگی من نیز یاد خدا است.

روشنایی، هدیه قرآن به زندگی من بود/ دلم با یاد تو آرام می‌گیرد

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، 27 تیرماه امسال، مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم اوقاف خراسان جنوبی آغاز شد و افراد بسیاری از سراسر استان آمده بودند تا در رشته‌های حفظ قرآن، قرائت، دعاخوانی و رشته‌های معارفی با یکدیگر به رقابت بپردازند.
در میان انبوه شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات، دختری 26 ساله را دیدم که علی‌رغم نابینایی توانسته بود حافظ 22 جزء از قرآن کریم شود. اکنون نیز از شهرستان سربیشه، کیلومترها را به مرکز استان برای شرکت در این مسابقات طی کرده بود. او غرق در شنیدن آیات قرآن کریم بود. وارد دنیایش شدم تا ببینم دنیای او چه رنگی دارد.
زهرا ملکی، حافظ قرآن در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: حافظ ۲۲ جزء از قرآن کریم هستم و تا حفظ کامل قرآن از پای نخواهم نشست.
وی با بیان اینکه از ۱۸ سالگی حفظ قرآن را آغاز کرده، افزود: تشویق خانواده و دوستان باعث شد تا قدم در این راه بگذارم.
زمانی که از او پرسیدم نابینایی مانع از حفظ قرآن نشد، پاسخ داد: ابتدا حفظ قرآن برایم سخت بود اما خداوند می‌فرماید: « فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا ، پس با دشوارى آسانى است» و دوباره نیز برای تاکید بیشتر این آیه را تکرار می‌فرماید.
این حافظ قرآن با بیان اینکه مشوق اصلی من در این راه، استادم، خانم محمدی و خواهرم بود، اظهار کرد: سومین سال است که در این مسابقات شرکت می‌کنم.
زمانی که از او پرسیدم تاثیرگذارترین آیه در زندگی‌ات چه بوده است، افزود: آیه «الَّذينَ آمَنُوا وَ تَطمَئِنُّ قُلُوبُهُم بِذِكرِ اللَّهِ أَلا بِذِكرِ اللَّهِ تَطمَئِنُّ القُلُوبُ، آنها كسانى هستند كه ايمان آورده و دلهايشان به ياد خدا آرامش مى‏‌گيرد، آگاه باشيد كه تنها با ياد خدا دلها آرامش پيدا مى‏‌كند»، تاثیرگذاترین آیه در زندگی من است.
ملکی با بیان اینکه تغییر زندگی و روشنایی ارمغان قرآن در زندگی‌ من بود، یادآور شد: اگر افراد می‌خواهند زندگی نورانی داشته باشند باید به سمت درک هرچه بیشتر مفاهیم قرآن بروند.
زهرا حمیدی
انتهای پیام

captcha