وجود بارگاه مطهر امام رضا(‌ع) موجب رونق و برکت در کشور است
کد خبر: 3732452
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵

وجود بارگاه مطهر امام رضا(‌ع) موجب رونق و برکت در کشور است

گروه معارف - امام جمعه نوشین‌شهر با اشاره به رونق و برکت وجود بارگاه مقدس و مطهر امام رضا (‌ع) در کشور ‌گفت: ‌وجود بارگاه مطهر ایشان آثار معنوی و مادی فراوانی برای کشور به دنبال دارد.

وجود بارگاه مطهر امام رضا (‌ع) موجب رونق و برکت در کشور است

حجت‌الاسلام والمسلمین خان بابایی، امام جمعه نوشین‌شهر در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، با اشاره به ایام ولادت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) که به نام دهه کرامت گفته می شود، افزود:‌ این ایام فرصت طلایی برای بهره گیری از فضایل ائمه اطهار، معرفی و نشر معارف اسلامی بوده و باید از این فرصت به نحو احسن استفاده کرد.

وی ادامه داد: دهه کرامت فرصت مناسبی برای مطالعه سبک زندگی ائمه و معصومین (ع) بوده تا سر لوحه زندگی خود قرار دهیم و فرامین این بزرگواران را به کار گیریم.

‌امام جمعه نوشین شهر خاطرنشان کرد:‌ با توجه به هجمه جنگ نرم که در کشور ما وجود دارد، آستان قدس رضوی با برگزاری جشنواره زیر سایه خورشید که خادمین حرم رضوی به همراه پرچم متبرک حرم امام رضا (ع) در سراسر کشور حرکت می کنند موجب گردیده سراسر ایران عزیز توسط این پرچم به عطر و بوی رضوی عطر آگین شود.

حجت الاسلام و المسلمین خان بابایی بیان کر‌د: آثار این حرکت شایسته این است که مردم کشور با امام رضا (ع) به لحاظ معنوی احساس قرابت نمایند و به الگو گیری از سیره ایشان تشویق شوند.

وی یادآور شد: ‌خداوند علم و دانش خاص را در نزد تمام اهل بیت و ائمه اطهار(ع) به ودیعه گذاشته و تمامی ائمه در زمان خود عالم و دانشمند بودند،‌ تمامی این بزرگواران دارای القاب مناسب خود بودند و امام رضا (‌ع)‌ با لقب عالم آل محمد (‌ص)‌ شناخته شده بودند.

امام جمعه نوشین شهر گفت: امام در مناظرات علمی با سایر ادیان و مذاهب با توجه به علم و دانش فراوان خود توانستند به همه پرسش های آنان پاسخ داده و علما اعتراف کردند که ایشان جایگاه و اطلاعات علمی بسیار والایی دارند.

‌حجت‌الاسلام والمسلمین خان بابایی به ثواب زیارت امامان و اهل بیت اشاره کرد و افزود: در کتب و منابع دینی بسیار سفارش شده ‌و در مورد زیارت امام رضا (‌ع) نیز‌ به دلیل غریب بودن ایشان سفارش ویژه ای شده است.

وی تصریح کرد: پیامبر (ص)‌‌ به امام علی (‌ع‌) فرموده است که ای علی هرکس مرا در زمان حیات و پس از آن و تو و فرزندان و خاندانت را در زمان حیات و پس از وفات زیارت کند، در روز قیامت با انبیا الهی هم تراز خواهد شد.

‌امام جمعه نوشین شهر گفت: وجود بارگاه مطهر علی بن موسی الرضا (‌ع)‌ در کشور ما آثار و برکات مادی و معنوی بسیاری داشته و برای سرزمین ما موجب افتخار و مباهات است که بر سر سفره این حضرت نشسته و از برکات وجودی ایشان بهره می بریم.

‌وی افزود: حضرت مانند آهنربایی قلب های عاشقان خود را از سرتاسر جهان به سمت خود جذب می کند.

انتهای پیام

captcha