۱۵۰ متصرف موقوفات اردبیل خلع ید شد
کد خبر: 3732466
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸

۱۵۰ متصرف موقوفات اردبیل خلع ید شد

گروه اجتماعی - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: ۱۵۰ متصرف غیرقانونی موقوفات در این استان با حکم قضایی خلع ید شد.

۱۵۰ متصرف موقوفات اردبیل خلع ید شد
حجت‌الاسلام اکبر قیامی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، در گفت و گو با ایکنا از اردبیل تصریح کرد: برای تسریع در رسیدگی به پرونده‌های موقوفات در دادگستری اردبیل شعبه تخصصی و ویژه ایجاد شده و با متصرفین غیر قانونی موقوفات در استان برخورد قاطع و جدی خواهد شد.
وی با اعلام اینکه در سال‌های اخیر برای یکهزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی موقوفات در استان اردبیل با کاربری‌های زارعی، خدماتی و تجاری سند اخذ شده است بیان کرد: همچنین در سال‌های اخیر ۱۶ هزار و ۳۰۰ متر مربع در امامزاده‌های استان کار عمرانی انجام شده است
قیامی با بیان اینکه کار‌های عمرانی و توسعه‌ای در ۱۶ امامزاده استان انجام شده، اظهار کرد: امامزاده سید صدرالدین، امامزاده صالح، امامزاده عبدالعزیز نیار، امامزاده حلیمه خاتون آقاباقر، امامزاده سید سیلمان فخرآباد و امامزاده سید دانیال خلخال از جمله این امامزاده‌ها است.
وی اضافه کرد: با توسعه زیرساخت‌ها در این امامزاده‌ها برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی و معنوی مانند ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان، نشاط معنوی در تابستان برای دانش آموزان و مراسم استقبال از زائران اربعین حسینی برگزار می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با اعلام اینکه سال گذشته،۱۰ هزار زائر اربعین حسینی خارجی و شمال استان در امامزاده سید صدرالدین مورد استقبال قرار گرفته و اسکان موقت داده شدند ادامه داد: احداث زائر سرا با زیر بنای ۸۰۰ متر مربع در امامزاده سید ابراهیم لاهرود، احداث مجتمع تجاری خدماتی در شهرستان خلخال، احداث زائر سرا و رستوران در شهرستان سرعین و احداث مجتمع تجاری خدماتی در میدان پلیس اردبیل از دیگر کار‌های عمرانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در این زمینه است.
قیامی از اجرای طرح جامع امامزاده‌ها در استان خبر داد و گفت: این طرح در ۱۷ امامزاده و بقاع متبرکه استان امسال اجرا خواهد شد تا آن‌ها نیز به قطب فرهنگی در جامعه تبدیل شوند
وی با بیان اینکه وقف سنت حسنه نبوی و علوی است، اظهار کرد: بزرگترین تفاوت وقف با سایر خیرات این است که وقف ماندگار و صدقه جاری است.
قیامی افزایش بهره وری از موقوفات را یکی از اولویت‌های اوقاف بر شمرد و بیان کرد: با افزایش بهره وری علاوه بر اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی و معنوی متنوع و مناسب می‌توان کمک شایانی به فقرا و نیازمندان جامعه هم کرد
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، اضافه کرد: وقف از مردم برای مردم و در نهایت برای دولت است، چون با افزایش وقف و بهره وری از آن بار مالی دولت نیز کم می‌شود.
انتهای پیام

captcha