دهه کرامت؛ فرصتی برای ترویج فرهنگ شهروند اسلامی
کد خبر: 3732470
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱

دهه کرامت؛ فرصتی برای ترویج فرهنگ شهروند اسلامی

گروه معارف - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با تاکید بر لزوم نشر فرهنگ اهل بیت(ع) در جامعه گفت: دهه کرامت، فرصت مهم تبلیغی برای ارتقا ارزش‌های الهی و ترویج فرهنگ شهروند اسلامی است.

دهه کرامت فرصت ارتقا ارزش‌های الهی و ترویج فرهنگ شهرونداسلامی است
حجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در گفت وگو با ایکنا از اردبیل، ضمن گرامی داشت دهه کرامت اضافه کرد: کرامت اهل بیت الگوی مردم داری و حکومت دینی در اسلام است.
وی بزرگمردی و کرامت را الگوی شایسته مردم داری و حکومت دینی در اسلام عنوان کرد و کرامت را امانت الهی در بین انسان‌ها برشمرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بیان کرد: کرامت امانتی است الهی که مانند گوهر ارزشمندی از سوی رب مالک در صدف وجود عبد سالک به ودیعه گذاشته شده است و از مهم‌ترین عوامل کمال انسانیت و مقام آدمیت محسوب می‌شود.
وی نخستین شاخصه کرامت در انسان را، مقام جانشینی او نسبت به خداوند سبحان عنوان کرد و افزود: مقام والای خلیفة الله، جایگاه آدمی را در نظام احسن تعیین می‌کند و نشان می‌دهد که وی در زمینۀ معرفت حقایق از استعداد خاصی برخوردار است و باید در اعتلای این استعداد وجودی خویش تلاش و همت گمارد و مقام خلیفه الهی را به درجه احسن برساند.
حجت‌الاسلام ستوده دهه کرامت و میلاد باسعادت حضرت معصومه (س) و حضرت امام رضا (ع) را فرصتی برای تبیین اهمیت و جایگاه کرامت در جامعه عنوان کرد و ادامه داد: باید از فضای معنوی ایجاد شده برای تمسک عملی به سیره آن بزرگواران، استفاده کنیم و در زمینه ترویج فرهنگ رضوی و نیز الگوسازی زندگانی حضرت معصومه (س) برای دختران، برنامه کاربردی ارائه دهیم.
عضو شورای فرهنگ عمومی استان تصریح کرد: این ایام مبارک فرصتی است تا بتوانیم نسبت به این دو پیشوای مسلمین معرفت و شناخت خود را افزایش دهیم و بتوانیم از رهروان آن امام بزرگوار و کریمه اهل بیت باشیم.
انتهای پیام

captcha