روحیه کتابخوانی میان کتابداران نهادینه شود
کد خبر: 3732481
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸
مختارپور:

روحیه کتابخوانی میان کتابداران نهادینه شود

گروه فرهنگی ـ معاون کتابخانه‌های عمومی لرستان کتاب‌شناسی را از مهم‌ترین خصوصیات یک کتابدار دانست و اظهارکرد: برای تعامل سازنده میان کتابدار و کتابخوانان می‌بایست روحیه کتابخوانی در میان کتابداران و کارکنان شاغل در کتابخانه‌های عمومی نهادینه شود.

کتاب

به گزارش ایکنا از لرستان، پنجمین نشست حلقه مطالعاتی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان لرستان از سری نشست‌های حلقه صالحین پایگاه بسیج شهید کرم‌وند یک‎شنبه، 31 تیرماه در کتابخانه عمومی شهید مطهری خرم‌آباد برگزار شد.
در این نشست که با حضور جمعی از کارشناسان اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی لرستان و کتابداران شهرستان خرم‌آباد در کتابخانه عمومی شهید مطهری برگزار شد، رضا مختارپور، معاون اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان لرستان ضمن تشکر از کتابداران کتابخانه شهید مطهری برای میزبانی و حضور سایر همکاران جهت شرکت در این نشست، به معرفی ماهیت برگزاری حلقه‌های مطالعاتی پرداخت و اظهارکرد: در این نشست‌ها هر یک از اعضا می‌توانند به معرفی گزیده‌ای از کتاب مورد علاقه خود با موضوعات مطالعه و کتابخوانی، حوزه نشر و معرفی شخصیت‌های علمی و ادبی بپردازد.
وی با تاکید بر اهمیت نقش کتابداران به‌عنوان «مشاور امین» و جایگاه آن در سند چشم‌انداز نهاد کتابخانه‌های عمومی در افق 1404، کتاب‌شناسی را از مهم‌ترین خصوصیات یک کتابدار خوب برشمرد و اضافه کرد: برای تعامل سازنده میان کتابدار و کتابخوانان می‌بایست روحیه کتابخوانی در میان کتابداران و کارکنان شاغل در کتابخانه‌های عمومی نهادینه شود.
در ادامه این نشست شرکت‌کنندگان به معرفی گزیده‌ای از کتاب‌های موردنظر خود با موضوعات مختلف پرداختند. میثم زندی کتاب «خاک‌های نرم کوشک» تالیف سعید عاکف را معرفی کرد، فاطمه محمدی به معرفی فعالیت‌های انتشارات قدیانی پرداخت، نصرت‌الله امیری‌خواه به معرفی کتاب «نگرشی نو به سیاست فرهنگی» تالیف نعمت‌الله فاضلی و مرتضی قلیچ پرداخت، فاطمه حسینی به معرفی کتاب کمدی الهی دانته، محمدصادق عبدالهی به معرفی کتاب «شما که غریبه نیستید» تالیف هوشنگ مرادی کرمانی، صادق صفی‌زاده به معرفی آثار و شخصیت جلال آل‌احمد پرداخت.
یادآور می‏‌شود، نشست حلقه‌های مطالعاتی هر هفته ساعت 10 صبح در مکان‌هایی که متعاقباً از طرف اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی لرستان اعلام خواهد شد برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha