چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم آغاز شد
کد خبر: 3732542
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳

چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم آغاز شد

گروه فعالیت‌های قرآنی - چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم صبح امروز با حضور جمع زیادی از متسابقین در امامزاده شاه سیدعلی آغاز شد.

 چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم آغاز شد

لیلا نوراللهی، مسئول برگزاری مسابقات بانوان چهل و یکمین دوره مسابقات قرآنی مرحله نهایی استانی اوقاف قم در گفت و گو با ایکنا از قم گفت: امروز صبح مسابقات مرحله نهایی استانی در امامزاده شاه سیدعلی و با توضیحاتی در مورد داوری از سوی مسئول تیم داوری آغاز شد.

وی افزود: مسابقات قرآن اوقاف در مرحله استانی در سال جدید در دو بخش مقدماتی و نهایی انجام می شود که مرحله مقدماتی آن، جمعه هفته گذشته با حضور هزار و 260 نفر برگزار شد.

وی افزود: 420 نفر در رشته 5 جزء، 182 نفر در 20 جزء، 146 نفر در رشته کل، 420 نفر در رشته ده جزء، 22 نفر در دعاخوانی، 54 نفر در ترتیل و 33 نفر در رشته تحقیق در مرحله شهرستانی با هم رقبات کردند که به ترتیب 144 نفر، 52، 59، 138، 11، 22 و 16 نفر به مقدماتی و در نهایت نیز به ترتیب 16، 14، 26، 25، 5،7 و 9 نفر در رشته‌های مذکور به مرحله نهایی راه یافته اند.

نوراللهی بیان کرد: امروز صبح مسابقات در رشته 5 جزء با حضور 16 نفر آغاز شده و هم‌اکنون در فضایی بسیار معنوی در حال انجام است و در نوبت عصر امروز هم رقابت های ترتیل، تحقیق و دعاخوانی انجام خواهد شد.

وی اظهار کرد: مسابقات مقدماتی در 4 گروه داوری همزمان در یک روز برگزار شد که رضایت داوران و شرکت کنندگان را به همراه داشت.

نوراللهی با بیان اینکه آزمون کتبی نیز همزمان با رقابت های شفاهی صورت می‌گیرد و از یک تا دو نمره به آن اختصاص دارد از بهره گیری از داوران برجسته در مسابقات خبر داد و افزود: در مرحله نهایی هم داورانی در سطح ملی این رقابت‌ها را داوری می کنند.

این مسابقات به مدت سه روز در امامزاده شاه سیدعلی ادامه دارد.

انتهای پیام

captcha