ضرورت در نظر گرفتن استعداد‌های بومی در مهارت‌آموزی
کد خبر: 3732623
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱

ضرورت در نظر گرفتن استعداد‌های بومی در مهارت‌آموزی

گروه اجتماعی - نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: فنی و حرفه‌ای باید در مهارت‌آموزی استعدادهای بومی را در نظر بگیرد و مردم را با حرفه‌هایی آشنا کند که در آینده هر چه این ظرفیت به فعلیت برسد نیروی آن نیز وجود داشته باشد.

ضرورت در نظر گرفتن استعدادهای بومی در مهارت آموزی

به گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، امروز یکم مرداد، در دیدار با مدیران، مربیان و کارکنان اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان به مناسبت هفته ملی مهارت، اظهار کرد: کاربرد فعالیت‌های دانشگاه‌ها به لحاظ نظری است اما فعالیت‌های فنی و حرفه‌ای به لحاظ عملی، علم را می‌آموزد.
وی افزود: تشکیلات فنی و حرفه‌ای بسیار ارزشمند است چرا که در گذشته افراد برای فراگیری شغلی باید سال‌ها تحت عنوان شاگرد کار می‌کردند اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی، زمینه آموزش علمی و عملی جوانان و شهروندان فراهم شده است.
نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: حرفه و فن، امری بسیار مهم و با ارزش است که همواره کارآیی دارد و می‌توان در تمام زمان‌ها آن را به کار گرفت.
عبادی با اشاره به اینکه باید با مشاوره و آشنایی به منطقه آنچه از فنون و حرفه‌های بالفعلی که در این منطقه ایجاب می‌کند توسعه یابد، تصریح کرد: فنی و حرفه‌ای باید در مهارت‌آموزی استعدادهای بومی را در نظر بگیرد و مردم را با حرفه‌هایی آشنا کند که در آینده هر چه این ظرفیت به فعلیت برسد نیروی آن نیز وجود داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه باید زمینه اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی و مهارت آموختگان فنی و حرفه‌ای فراهم شود، اظهار کرد: باید مسئولان همت کنند تا نیروها بیکار نماند و علم و عمر جوانان ضایع نشود.
نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی یادآور شد: باید مسئولان دیگر نیز در کنار فنی و حرفه‌ای فعال باشند و زمینه اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی و مهارت آموختگان فنی و حرفه‌ای را فراهم کنند تا این افراد بیکار نمانند.
انتهای پیام

captcha