آموزش بیش از ۴۵ هزار قرآن‌آموز در مرکز قرآن و عترت آستان مقدس قم
کد خبر: 3732627
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴

آموزش بیش از ۴۵ هزار قرآن‌آموز در مرکز قرآن و عترت آستان مقدس قم

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیرکل مرکز قرآن و عترت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) با اشاره به آغاز فعالیت این مرکز به دستور تولیت آستان از سال ۹۰، عنوان کرد: تا کنون بیش از ۴۵ هزار حافظ، قاری و قرآن‌آموز در مرکز قرآن و عترت آستان آموزش دیده‌اند.

 آموزش بیش از 45هزار قرآن‌آموز در مرکز قرآن و عترت آستان مقدس قم

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد مشرف، در گفت‌وگو با ایکنا از قم؛ گفت: از مجموع قرآن آموزان این مرکز، 18هزار نفر در رشته‌ قرائت، 10هزار نفر در رشته ی حفظ ، و 17هزارو500 نفر در رشته معارف قرآن کریم آموزش دیده اند.
وی با بیان اینکه نسبت قرآن آموزان خانم به آقایان دوبرابر است، ادامه داد: عمده قرآن‌آموزان نوجوان و جوان هستند و مابقی شامل کودکان و بزرگسالان می شود، در این میان حدود 10درصد قرآن آموزان برادر را طلاب تشکیل می‌دهند.
مشرف در خصوص محدودیت‌های سنی مرکز تصریح کرد: تا به حال محدودیت سنی نداشته ایم اما در سال جاری به دلیل حجم انبوه متقاضیان که حدودا دو برابر ظرفیت موجود است، در سیاست‌های ابلاغی اولویت رابه کودکان، نوجوانان و جوانان داده‌ایم و در صورت وجود ظرفیت و نبودن محدودیت‌های آموزشی خاصی، مابقی ظرفیت را به افراد بالای 40سال اختصاص می‌دهیم.
وی ضمن اشاره به  نوآوری‌هایی در روش تدریس رشته‌های مختلف قرآن در این مرکز، افزود: در آموزش‌ کلیه رشته‌های قرآنی، محوریت و تاکید بر آموزش مفاهیم و معانی قرآنی است و صرفا به آموزش حفظ و قرائت اکتفا نشده است.
مدیرکل مرکز قرآن و عترت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) ضمن اشاره به آخرین پژوهش‌ها در زمینه روش آموزش قرآن توسط پیامبر اسلام(ص) و صحابه گفت: در عصر پیامبر(ص)، ابتدا "حزب مفصل" قرآن را آموزش میدادند یعنی حدود 5جزء آخر قرآن و ما نیز همان شیوه را دنبال می‌کنیم که این امر از ابتکارات این مرکز است.
وی در ادامه به بیان سایر علل این نو آوری پرداخت و افزود: حزب مفصل فرآیند آموزش را در نظر قرآن‌آموز سهل‌تر می‌کند و احساس خوش آیندتری نسبت به یادگیری دارد، همچنین این جزء به لحاظ بحث های معارفی اولویت دارد. 

انتهای پیام

captcha