۲۰ حرفه آموزشی جدید به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی اضافه شد
کد خبر: 3732639
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲
طی سال گذشته؛

۲۰ حرفه آموزشی جدید به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی اضافه شد

گروه اجتماعی - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی گفت: طی سال گذشته در حوزه آموزش‌های بخش دولتی تعداد ۲۰ حرفه آموزشی جدید به آموزش‌های استان اضافه شده است.

20 حرفه آموزشی جدید به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی اضافه شد

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حسین خوش آیند، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی، امروز یکم مرداد، در دیدار مدیران، مربیان و کارکنان اداره کل فنی و حرفه‌ای با نماینده ولی فقیه در استان، اظهار کرد: مهم‌ترین رسالت این اداره‌کل آموزش و مهارت آموزی است.
وی افزود: در حال حاضر 19 مرکز ثابت و شعب شهری در قالب 93 کارگاه ثابت و 510 حرفه آموزشی در بخش دولتی و 162 آموزشگاه آزاد با 280 حرفه آموزشی در بخش غیردولتی در استان فعالیت می‌کنند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در سال گذشته سه میلیون و 636 هزار و 777 نفر ساعت در بخش‌های دولتی آموزش دیدند، تصریح کرد: همچنین طی چهار ماهه نخست امسال بیش از یک میلیون و 54 هزار نفر ساعت آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند.
خوش‌آیند با بیان اینکه سرانه آموزش مهارتی در کشور 1.8 نفر است اما در خراسان جنوبی این سرانه 4.8 نفر است، افزود: طی سال گذشته در حوزه آموزش‌های بخش دولتی تعداد 20 حرفه آموزشی جدید به آموزش‌های استان اضافه شده است.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته یک میلیون و 584 هزار و 403 نفر ساعت آموزش در آموزشگاه‌های آزاد استان ارائه شده است، اظهار کرد: طی چهار ماهه نخست امسال نیز 347 هزار و 582 نفر ساعت از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در بخش غیردولتی بهره‌مند شدند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در سال گذشته 25 مجوز فعالیت آموزشگاه‌های آزاد در سطح استان صادر شده است، خاطرنشان کرد: مراکز آزمون الکترونیکی آنلاین در سطح شهرستان‌های بیرجند، فردوس، قاین و بشرویه راه‌اندازی شده و در سال جاری نیز راه اندازی مراکز آزمون آنلاین در شهرستانهای نهبندان، طبس و درمیان در دستور کار است.
خوش‌آیند با اشاره به اجرای طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی بیان کرد: سهم خراسان جنوبی برای مهارت آموزی این طرح سال گذشته 560 نفر بود که با تلاش همکاران 691 نفر در قالب این طرح آموزش دیدند.
وی ادامه داد: تعهد فنی و حرفه ای استان در آموزش و آزمون بخش پادگانی در سال گذشته 2685 نفر بوده است که در این راستا 3916 نفر آموزش دیدند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی با اشاره به برگزاری مسابقات ملی مهارت، اظهار کرد: امسال درهجدهمین دوره این مسابقات در نهایت 12 نفر از استان در 9 حرفه شغلی به مرحله کشوری اعزام شدند و توانستند در پنج حرفه صاحب مدال طلا و نقره و دیپلم افتخار شوند.
خوش‌آیند با اشاره به طرح خرید تجهیزات با هدف بروزرسانی کارگاه‌های آموزشی، افزود: در این طرح با اعتباری یک میلیارد و 110 تومان کارگاه‌های آموزشی تجهیز و بروزرسانی شدند.
وی به پنج پروژه عمرانی در دست اقدام اداره کل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر این پروژه‌ها دارای پیشرفت فیزیکی 47 درصدی هستند که امیدواریم بخشی از این پروژه‌ها امسال به بهره‌برداری برسد.
انتهای پیام

captcha