نسخه جدید نرم‌افزار مقتل الحسین(ع) عرضه شد
کد خبر: 3732640
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱

نسخه جدید نرم‌افزار مقتل الحسین(ع) عرضه شد

گروه فناوری اطلاعات ــ نسخه جدید نرم‌افزار مقتل الحسین(ع)، با قابلیت‌ها و محتوای جدید، به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی(نور) به‌روزرسانی شد.

به گزارش ایکنا؛ نسخه جدید نرم‌افزار مقتل الحسین(ع) به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی(نور)، تولید شد. گفتنی است در جدیدترین به‌روزرسانی نرم‌افزار مقتل الحسین(ع)، علاوه بر رفع برخی اشکالات گزارش شده توسط کاربران، امکان انتقال متن به word و کپی محتوا، به قابلیت‌های پژوهشی برنامه و همچنین کتاب تاریخ طبری، به قسمت محتوای این کتابخانه دیجیتال، افزوده شده است.

این نرم‌افزار ۴۹۰ جلد کتاب درباره امام حسین(ع) و واقعه عاشورا، مشتمل بر مهم‌ترین منابع مقتل امام حسین(ع) را در خود جای داده است.

گفتنی است، ۵۰ مجلس مقتل‌خوانی، ۲۶ زیارت‌نامه، ۲۴ قطعه شعر درباره امام حسین(ع) و یاران حضرت همراه با پخش صوتی، ۱۱۸ تصویر مرتبط با موضوع برنامه، نقشه گویای مسیر حرکت کاروان امام حسین علیه السلام، ۲۴۱ قطعه سخنرانی از واعظان و خطیبان برجسته، ۶۰۱ قطعه مداحی از مداحان بنام، محتوای چند رسانه‌ای این نرم‌افزار را تشکیل می‌دهند.

لازم به ذکر است، برطرف شدن محدودیت در خصوص ابعاد صفحه نمایش دستگاه‌های مختلف، امکان به‌روزرسانی مستقیم نرم‌افزار از طریق اینترنت توسط کاربر، در نظر گرفتن میز پژوهشی برای محقق، جستجوی پیشرفته در متن کتاب‌ها با قابلیت اولویت‌دهی به نتایج و با عملگر‌های استاندارد، امکان جست‌وجو در محتوای سخنرانی‌های صوتی برنامه و ... از جمله قابلیت‌های این نرم‌افزار به شمار می‌رود.

همچنین، این نرم‌افزار با در اختیار قرار دادن امکان دسته‌بندی و محدودکردن کتب بر اساس منابع اختصاصی مقتل، منابع عمومی، تاریخ و سیره امام حسین (ع)، اصحاب و یاران امام حسین(ع)، زیارات، قیام کربلا و بازتاب‌ها، شعر و ادب عاشورا، پدیدآور و زبان (عربی و فارسی) و همچنین امکان استفاده از متون گزینشی و استخراج مقاتل از منابع تاریخ عمومی، دسترسی به منابع و محتوای برنامه را برای پژوهشگر آسان کرده است.

انتهای پیام
captcha