ورودم به مسیر حفظ قرآن از مسابقات آغاز شد/ درگیر رتبه نباشیم
کد خبر: 3732646
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۹

ورودم به مسیر حفظ قرآن از مسابقات آغاز شد/ درگیر رتبه نباشیم

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ طاهره صالحی حافظ ۲۰ جزء قرآن و برگزیده جشنواره ملی طیبات با بیان اینکه ورودم به مسیر حفظ قرآن از مسابقات آغاز شد، گفت: مسابقات انسان را برای تلاش بیشتر تشویق می‌کند؛ ولی نباید درگیر رتبه شویم، هدف همان حفظ قرآن و انس با کلام خداست.

طاهره صالحی

به گزارش با ایکنا از خوزستان، یکی از برگزیدگان خوزستانی دومین جشنواره ملی «طیبات» که در روزهای گذشته با حضور 200 بانوی فعال قرآنی در قم برگزار شد، طاهره صالحی است که در رشته حفظ 20 جزء قرآن کریم در بخش بزرگسالان موفق به کسب رتبه اول در سطح شعب جامعه‌القرآن بانوان کشور شد.

متن زیر گفت‌وگو با این جوان حافظ قرآن درباره انگیزه وی برای حفظ آیات قرآن کریم است.

طاهره صالحی، حافظ بیست جزء قرآن کریم و متولد سال 78 است. وی در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، با اشاره به برگزاری جشنواره ملی «طیبات» گفت: این جشنواره برای دومین بار برای مؤسسات جامعه‌القرآن الکریم و اهل‌بیت(ع) که در سراسر کشور شعبه دارند، برگزار می‌شود. بنده در دوره اول این جشنواره رتبه اول رشته حفظ ده جزء را کسب کردم و امسال موفق به کسب همین رتبه در رشته حفظ بیست جزء قرآن کریم شدم.

طاهره صالحی

وی افزود: سال گذشته تعداد شرکت‌کنندگان این جشنواره ملی بیشتر و تنوع رشته‌ها نیز بیشتر بود. به طور مثال سال گذشته در بخش بزرگسالان رشته حفظ ده جزء داشتیم که امسال نبود. امسال سطح رقابت بالا بود و متسابقان با آمادگی آمده بودند.

این حافظ قرآن درباره انگیزه خود از حفظ آیات وحی گفت: ورود به مسیر حفظ قرآن کریم را مدیون مسابقات هستم. از مقطع راهنمایی از طریق برگزاری یک مسابقه وارد این مسیر شدم و مسابقات بستری را فراهم کردند تا با جامعه‌القرآن آشنا شوم. در حقیقت مسابقات وسیله‌ای برای ورود به این مسیر بود.

صالحی با بیان اینکه از سال 92 حفظ قرآن را به تنهایی و در خانه شروع کردم، گفت: از سال 93 با ورود به دوره‌های جامعه‌القرآن به صورت جدی حفظ قرآن کریم را دنبال کردم و تلاش می‌کنم بتوانم حفظ کل قرآن را ادامه دهم.

وی اظهار کرد: در مسابقات مختلفی شرکت کرده‌ام و در سال 95 در مسابقات دانش‌آموزی در رشته حفظ ده جزء رتبه اول را به دست آوردم.

این حافظ قرآن درباره علاقه خود به آیات قرآن کریم گفت: همه آیات قرآن زیبا هستند. اگر انسان با تمام وجود و قلبش این آیات را بخواند خواهد دید به کار زندگی انسان می‌آیند. یکی از این آیات زیبا، آیه 128 سوره نحل است که می‌فرماید: «إِنَّ اللَّهَ مَعَ الَّذِينَ اتَّقَوْا وَالَّذِينَ هُمْ مُحْسِنُونَ»(محققا خدا یار و یاور متقیان و نیکوکاران عالم است) این آیه را خیلی دوست دارم. سعی می‌کنم آیه‌های قرآن را در زندگی عملی کنم. چون قرآن نور و شفاست.

صالحی درباره آشنایی با مفاهیم و تفسیر آیات بیان کرد: برای آشنایی بیشتر با مفاهیم آیات، ترجمه استاد ابوالفضل بهرام‌پور را مطالعه می‌کنم و یک کتاب مفاتیح‌القرآن هم دارم که کتاب خوبی است و آیات را به صورت موضوعی دسته‌بندی کرده است.

وی با بیان اینکه به تفسیر قرآن علاقه‌مندم، گفت: تلاش می‌کنم بعد از حفظ در حوزه تفسیر قرآن مطالعه کنم. ورودم به مسیر حفظ قرآن از مسابقات آغاز شد. چون با وجود مسابقات انسان به تلاش بیشتر تشویق می‌شود؛ ولی نباید درگیر رتبه شویم. هدف همان حفظ و انس با کلام خداست.

این حافظ قرآن در پایان گفت: از خداوند متعال بابت این نعمت بزرگ؛ یعنی توفیق انس با قرآن و حفظ کلام الهی تشکر می‌کنم و دعا می‌کنم که خداوند در ادامه مسیر هم به ما یاری دهد تا این آیات نورانی را در زندگی عملی بکنیم و روز به روز از هدایت‌های الهی بهرمنده شویم. همچنین از حمایت‌های پدر و مادر عزیزم تشکر می‌کنم که دعای خیر آنها همیشه بدرقه راهم بود و از زحمات سرکار خانم فیاضی استاد خوبم قدردانی می‌کنم.

یادآور می‌شود؛ دومین جشنواره ملی «طیبات» با حضور ده‎ها نفر از فعالان قرآنی بانوان جامعه القرآن سراسر کشور در قم برگزار شد. این جشنواره شامل بخش‌های مختلفی است که رشته‌های قرآنی آن شامل روخوانی، قرائت و حفظ( ۱۰، ۱۵، ۲۰ جزء و کل قرآن) در دو بخش بزرگسالان و نوجوانان برگزار شد.

از استان خوزستان سه نفر از اعضای جامعه القرآن به مرحله کشوری این جشنواره اعزام شدند که در مسابقات نوجوانان، مهدیه داوودی در رشته حفظ ۲۰ جزء قرآن کریم رتبه سوم و طاهره صالحی در مسابقات بزرگسالان رتبه اول حفظ ۲۰ جزء را به دست آوردند.

انتهای پیام

captcha