برخورد کریمانه شاخصه خدمت به اهل‌ بیت(ع) است
کد خبر: 3732650
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷

برخورد کریمانه شاخصه خدمت به اهل‌ بیت(ع) است

کانون خبرنگاران نبأ ــ استاد تفسیر جامعة‌الزهرا(س) با بیان اینکه ما نمی‌توانیم نسبت به اهل‌ بیت(ع) خدمت کریمانه داشته باشیم بلکه می‌توانیم با زائران و محبان آن بزرگواران برخورد کریمانه داشته باشیم، گفت: تنها کریم است که می‌تواند در حق کریم، خدمت کریمانه داشته باشد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، خانم زنجانی، استاد تفسیر جامعة‌الزهرا(س) با اشاره به ویژگی‌های شخص کریم و خدمت کریمانه به اهل‌ بیت(ع)، گفت: کریم با سخی تفاوت دارد، سخی به انسان‌هایی گفته می‌شود که به افراد خوب بخشش می‌کنند، اما در درگاه انسان کریم در لطف و بخشش میان گناهکار و بی‌گناه، فقیر و غنی و خوب و بد تفاوتی نیست.

استاد تفسیر جامعة‌الزهرا(س) تصریح کرد: خداوند کریم است و به‌ حکم همین کرامت نعمات خود را به‌ تمامی انسان‌ها اعم از مشرک و غیر مشرک و مسلمانان و غیرمسلمان اعطا می‌کند؛ به‌واسطه کرامت الهی همه بندگان و مخلوقات از نعمات و لطف خداوند بهره‌مند می‌شوند هرچند که ممکن است عده‌ای از آن‌ها ناسپاس باشند.

وی عنوان کرد: ما نمی‌توانیم خدمت کریمانه به اهل‌ بیت(ع) داشته باشیم چون تنها کریم است که می‌تواند در حق کریم کرامت کند؛ ولی ما می‌توانیم با برخورد کریمانه با زائران بارگاه بانوی کرامت، سخاوت و کرامت خود را در بعد کوچکی به اهل‌ بیت(ع) نشان دهیم.

زنجانی با توضیح مقوله برخورد کریمانه با زائران و محبان اهل‌ بیت(ع)، گفت: جمله «من مأمورم و معذور» شایسته خادمان حرم کریمه اهل‌ بیت(ع) نیست بلکه خادمان آستان بانوی کرامت و حرم رضوی می‌توانند با برخورد از روی عطوفت و مهربانی زائران را با محبت راهنمایی و هدایت کرده و به آن‌ها خدمت‌رسانی کنند.

وی افزود: روش برخورد یک خادم آستان بانوی کرامت و بارگاه رضوی با یک زائر نباید با توجه به نوع پوشش، حجاب و بی‌حجابی، خوب یا بد بودن، فقیر یا غنی بودن زائر باشد بلکه خادمان به‌حکم کرامت و خدمت کریمانه باید به‌ تمامی زائران به یک‌ چشم و در نهایت کیفیت خدمت‌رسانی کنند.

استاد تفسیر آستان بانوی کرامت عنوان کرد: شاخصه خدمت کریمانه به زائران و محبان اهل‌ بیت(ع) این است که خادمان مانند خورشید به همگان به یک‌ چشم نگاه کنند، به آن‌ها خدمت‌رسانی کرده و در خدمت به زائران تفاوتی قائل نشوند.

سمیرا احمدزاده
انتهای پیام

captcha