سناتور پاکستانی: امام رضا(ع) بهترین الگوی سیاستمداران است
کد خبر: 3732663
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹

سناتور پاکستانی: امام رضا(ع) بهترین الگوی سیاستمداران است

گروه بین‌الملل - «سید تاج حیدر» سناتور مجلس سنای پاکستان در جشن دهه کرامت، ولادت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) در خانه فرهنگ ایران در «كراچی» پاكستان امام رضا(ع) را برای سیاستمداران و حکمرانان بهترین نمونه و الگو برشمرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ این مراسم به همت وابستگی فرهنگی ایران با حضور حجت‌‌الاسلام سلیمانی، سرپرست دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در کراچی، کمان‌قد، معاون سرکنسولگری و محمدرضا باقری، مسئول خانه فرهنگ ایران در كراچی، کارکنان مراکز ایران در کراچی، حجت‌الاسلام سید رضی جعفر نقوی، روحانی پاكستانی، سید تاج حیدر زیدی، سناتور مجلس سنای پاکستان و جمعی از روحانیون، مسئولان و طلاب حوزه‌های علمیه و شخصیت‌های علمی فرهنگی و اجتماعی كراچی برگزار شد.

تلاوت قرآن، منقبت‌خوانی، نمایش دو فیلم در مدح امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س)، سخنرانی، قرائت شعر توسط فرحت حسین و کوثر نقوی از برنامه‌های این مراسم بود.

محمدرضا باقری، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ ایران در كراچی در سخنرانی خود در این مراسم به بخشی از برکات و فیوضات وجودی و معنوی حضرت رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) اشاره كرد و تعدادی از این برکات برای مسلمانان و به خصوص شیعیان و مردم ایران را بیان كرد.

وی گفت: شهر مقدس قم به برکت مضجع و بارگاه شریف حضرت فاطمه معصومه(س) هم اکنون مرکز اصلی ترویج و توسعه علوم اسلام ناب محمدی قرار گرفته است که از چشمه فیاض آن تشنگان حقیقت سیراب می‌شوند.

حدیث سلسلة الذهب
سناتور سید تاج حیدر از دانشمندان علوم تجربی و سیاستمداران سرشناس پاکستانی، سخنران بعدی این جشن بود كه اظهار كرد: حدیث معروف «سلسلة الذهب» از امام رضا(ع) که در جمع بسیاری از مسلمانان در شهر نیشابور خوانده شد، در واقع تکمله حدیث غدیر است. یعنی دین مقدس اسلام با توحید آغاز و با ولایت ائمه هدی(ع) تکمیل ‌شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش وجود امام رضا(ع) را برای همه مسلمانان به ویژه برای سیاستمداران و حکمرانان بهترین نمونه و الگو برشمرد.

حجت‌الاسلام سید رضی جعفر نقوی، از روحانیون مشهور پاکستان به عنوان آخرین سخنران مراسم هم گفت: در تاریخ اسلام دو واقعه عجیب در دو ماه اتفاق افتاد؛ در قرن اول اسلام دو بزرگوار یعنی سرور شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و حضرت زینب(س) در ماه شعبان به دنیا آمدند و هر دو بنیانگذار نهضت بزرگ و منحصربفرد عاشورا شدند. در قرن دوم اسلام هم حضرت امام رضا(ع) و خواهر گرامیشان حضرت فاطمه معصومه (س) در ماه ذیقعده به دنیا آمدند و با رفتار و کردار معنوی خودشان دنباله انقلاب عاشورا را به شیوه دیگری در سرزمین ایران به راه انداختند که همچنان با تمام صلابت و وجاهت هنوز در حال ادامه است.

وی در ادامه سخنان خود افزود: حضور مقدس حضرت امام رضا(ع) در ایران‌زمین نقش منحصر به فردی را در تاریخ تشیع و ترویج مکتب اهل بیت(ع) در آن سرزمین ایفا كرد.

گفتنی است، در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از کتاب، عکس و پوستر با موضوع امام رضا(ع) و حضرت معصومه (س) برگزار شد.

انتهای پیام

captcha