آغاز «طرح ملی تلاوت» در 45 دارالقرآن‌ آموزش و پرورش
کد خبر: 3732671
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸

آغاز «طرح ملی تلاوت» در 45 دارالقرآن‌ آموزش و پرورش

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ طرح ملی تلاوت با همکاری آموزش و پرورش در 45 دارالقرآن از 9 استان در سطح کشور آغاز شده است.

حسین مقدم‌کیا، دبیر ستاد طرح ملی تلاوت در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا گفت: با توجه به جلساتی که ستاد طرح ملی تلاوت در چند ماه گذشته با دارالقرآن‌های آموزش و پرورش در جهت اجرای طرح ملی تلاوت برگزار کرده است، هم اکنون مرحله آموزشی این طرح در 45 دارالقرآن از 9 استان آغاز شده است.

وی ادامه داد: در طرح «الگوی تلاوت» که پیش از این در دارالقرآن‌های آموزش و پرورش اجرا می‌شده، سرفصل آموزشی در نظر گرفته نشده است و تنها تلاوت‌های دانش‌آموزان در قالب مسابقه مورد ارزیابی قرار می‌گرفت. ستاد طرح ملی تلاوت با هماهنگی و رایزنی‌هایی که با مسئولان دارالقرآن‌ها داشته است، موفق به افزودن دروس آموزشی به شیوه قبلی شده است.

مقدم‌کیا بیان کرد: اساتیدی که در این طرح بحث آموزش را برعهده دارند، از دارالقرآن‌های آموزش و پرورش و مورد تأیید ستاد طرح ملی تلاوت هستند. در حال حاضر اجرای طرح در برخی از استان‌ها آغاز و در برخی دیگر از هفته آینده شروع می‌شود.

دبیر ستاد طرح ملی تلاوت به نحوه آموزش در دارالقرآن‌ها اشاره کرد و افزود: این طرح که هم اکنون در دارالقرآن‌ها اجرا می‌شود، همانند دوره طرح ملی تلاوت در دو سطح است. با توجه به برگزاری دوره مقدماتی در یک‌سال، در نظر گرفته شده است که در ‌مرحله مقدماتی تغییراتی صورت گیرد تا همزمان با تحصیل دانش‌آموزان و اصول آموزش و پرورش دوره به اتمام برسد.

انتهای پیام

captcha