پیشنهاد ویژه «دلیل ما» برای علاقه‌مندان کتب رضوی
کد خبر: 3732674
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶

پیشنهاد ویژه «دلیل ما» برای علاقه‌مندان کتب رضوی

گروه ادب ــ انتشارات «دلیل ما» به مناسبت دهه کرامت کتاب‌های رضوی خود را با تخفیف ویژه ارائه می‌کند.

پیشنهاد ویژه «دلیل ما» برای علاقه‌مندان کتب رضویبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ انتشارات «دلیل ما» به مناسبت دهه کرامت و میلاد علی بن موسی الرضا(ع) تعدادی از آثار رضوی خود را با تخفیف ویژه 50 درصد ارائه می‌کند. یکی از این آثار کتاب «گزارش لحظه به لحظه از سفر امام رضا(ع) به ایران» است.
در این کتاب با رويکردی داستانی در شش مرحله به روايت ماجرای سفر ثامن الائمه(ع) از مدینه تا عراق و ورود به ایران و طی مسیر تا شهر مرو پرداخته شده است. فصل اول به پیشگویی‌های امام(ع) درباره سفر و شهادت ایشان در خراسان، تصمیم و اقدام مامون به تبعید امام، وداع با خانواده و حرکت با کاروان حکومتی به سمت خراسان اختصاص دارد.
ماجراها و معجزاتی که در مسیر حجاز تا عراق و در بصره به وقوع پیوست، در فصل دوم ذکر شده است. سومین فصل به ورود امام رضا (ع) به کشور ایران ارتباط دارد و نام شهرهای رامهرمز در خوزستان، اهواز، شوش دانیال و قم در این فصل به میان آمده است.
یکی از مقاطع مهم سفر هشتمین امام(ع) به ایران، حضور در شهر نیشابور به عنوان پایتخت فرهنگی ایران بوده است. توقف چند روزه در این شهر و ظهور معجزاتی به دست حضرت از جمله به یادگار ماندن چشمه و حوض قدمگاه و همچنین بیان حدیث معروف سلسله الذهب در چهارمین فصل کتاب گفته شده است.
پنجمین فصل بیانگر توقف امام رضا(ع) در روستای ده‌سرخ و کنار کوه سنگی در روستای سناباد و در روستای نوغان کنار قبر هارون، تشییع جنازه یکی از شیعیان در طوس و گفتگو با اصحاب در سرخس است. فصل ششم کتاب به روایت ورود حضرت به شهر مرو پرداخته و شامل گزارش های سفر توسط ماموران برای مامون است که آداب عبادی حضرت را بیان کرده‌اند. همچنین دست خطی یادگاری برای ساربان اهل «کرمند» از روستاهای اصفهان زینت بخش خطوط پایانی کتاب شده است.

این کتاب با تخفیف 50 درصد به بهای 2 هزار تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. مخاطبان برای خرید حضوری در قم به مجتمع ناشران، طبقه B، واحد 44 - مراجعه کرده و یا با 02537744988 تماس بگیرند. مخاطبان تهرانی و مشهدی نیز به آدرس خیابان انقلاب، خیابان فخر رازی، پ 61 و مشهدی‌ها هم به چهارراه شهدا، ک خوراکیان، مجتمع گنجینه کتاب مراجعه کنند.

انتهای پیام

captcha