استقبال پرشور مردم کوهبنان از کاروان «زیر سایه خورشید»
کد خبر: 3732708
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸

استقبال پرشور مردم کوهبنان از کاروان «زیر سایه خورشید»

کانون خبرنگاران نبأ ــ جشن مردمی «زیر سایه خورشید» با حضور جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم با قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع) و اهتزاز پرچم رضوی، 31 تیرماه در حرم مطهر امامزاده سلیمان‌شاه شهرستان کوهبنان برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، جشن مردمی «زیر سایه خورشید» با حضور جمعی از مسئولان، فرماندهان نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردم، یکشنبه، 31 تیرماه در حرم مطهر امامزاده سلیمان‌شاه و در جوار قبور مطهر شهیدان شهرستان کوهبنان همراه با مولودی‌خوانی، قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع)، سخنرانی، اهتزاز پرچم رضوی، توزیع بسته‌های متبرک و دیدار با بیماران برگزار شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس جعفری، امام جمعه کوهبنان در این مراسم گفت: جشن مردمی زیر سایه خورشید در داخل و خارج کشور برگزار می‌شود که این مهم برای ششمین سال متوالی در کوهبنان اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه زیارت امام هشتم با ارزش و والاست که معادل حج و عمره است البته زیارتی که از روی اخلاص و معرفت انجام شود، افزود: بوی حرم رضوی با حضور خدام در شهرستان کوهبنان به استشمام می‌رسد باید همواره قدردان نعمت ولایت و امامت باشیم که به ما عزت و افتخار بخشیده است.
در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعبدالکریم فاطمی، روحانی کاروان زیر سایه خورشید گفت: برنامه زیر سایه خورشید برای یازدهمین سال متوالی با شعار هر چه دارم از تو دارم برای پراکنده کردن عطر رضوی در حال برگزاری است که امسال در 22 کشور نیز این برنامه اجرا می‌شود.
وی تأکید کرد: با عشق به ولایت و امامت ناامیدی بر ما مسلط نخواهد شد، لذا ترویج سبک زندگی رضوی مد نظر است چون نسخه شفابخش برگشت به سبک زندگی ائمه است.
فاطمی اظهار کرد: باید زندگی ما رضوی و مهدوی شود و زندگی ما بوی عطر رضوی بدهد چراکه ایجاد نشاط و شادابی به‌واسطه توسل به ائمه خصوصا امام رضا(ع) ایجاد خواهد شد.
وی بیان کرد: زیارت فقط محدود به حرم نیست بلکه اتصال و ارتباط مهم است باید تلاش کنیم ارتباط دلی ایجاد شود چون روح قابلیت اتصال و ارتباط دارد البته ائمه در همه حال شاهد و ناظر هستند کلام ما را می‌شنوند و اینجاست که حزن و افسردگی بر ما مسلط نخواهد شد.
استاد حوزه و دانشگاه گفت: بحث خدمت به دوستداران امام رضا(ع) از جمله اهداف کاروان زیر سایه خورشید است در هر حال باید خدمتگزار و خادم امام رضا باشیم.
همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین جوشقانیان از علما و خطبای مشهور کشور با قرائت حدیث سلسله‌الذهب در این مراسم گفت: هزار حج و عمره مقبوله ثواب زیارت امام رضاست که این زیارت باید با عشق و معرفت انجام شود.
وی ادامه داد: حتی مأمون هم ظاهرا برای حضرت موسی بن جعفر(ع) احترام خاصی قائل بود چون به مقام و منزلت حضرت پی برده بود، اما معرفت به جایگاه و مقام ایشان نداشت.
استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: همیشه برای شیعیان و دوستداران اهل بیت(ع) دسترسی به حرم مطهر ائمه به راحتی نبوده بلکه از طریق پایگاه‌ها کانون‌های فرهنگی، اخلاقی بوده که محل قرار مردم امام‌زادگان بودند.
حجت‌الاسلام جوشقانیان گفت: عصر ائمه از زمان پیامبر اکرم(ص) تا امام سجاد(ع) زمانی بود که اصل ولایت در این زمان مطرح شد و از این زمان تا زمان امام رضا(ع) عصر تثبیت ولایت بوده است.
وی اظهار کرد: از زمان امام رضا(ع) به بعد دوران بسترسازی زمینه غیبت و ظهور حضرت ولی‌عصر(عج ) است در عصر غیبت کبری بر اساس آیات و روایات بایستی بحث ولایت ادامه داشته باشد تا مردم راه سعادت را گم نکنند.
این استاد اخلاق عنوان کرد: هر کسی از راه دور امام رضا(ع) را زیارت کند در سه جا حضرت به یادش خواهد بود اینجاست که هر فیضی که به ما برسد مجوزش توسط اهل بیت(ع) صادر می‌شود باید در خانه ما، مجالس عروسی عطر و بوی اهل بیت(ع) به مشام برسد چون امام همیشه حی و زنده است.
نامجو کوهبنان
انتهای پیام

captcha