توجه به فرمایشات رهبری راه حل مشکلات کنونی است/ مباحثه؛ مهمترین راه تقویت حفظ
کد خبر: 3732714
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴
باقی:

توجه به فرمایشات رهبری راه حل مشکلات کنونی است/ مباحثه؛ مهمترین راه تقویت حفظ

گروه فعالیت های قرآنی ــ شرکت کننده رشته حفظ 5 جزء مسابقات استانی اوقاف قم گفت: فکر می کنم در نظام ما یک عامل اصلی که مشکلات زیاد است و روز به روز نیز زیاد می شود دوری از فرمایشات ولایت فقیه است؛ ایشان هشدارهای لازم را سال ها قبل می‌بینند ولی مسئولان و مردم جدی نمی‌گیرند و همت لازم را به کار نمی‌بندد.

باقی، شرکت کننده در رشته حفظ 5 جزء در مسابقات قرآن اوقاف در گفت و گو با ایکنا از قم؛ گفت:  هم در مرحله مقدماتی و هم استانی دو یا سه روز قبل از آن اطلاع رسانی شد که ما فرصت چندانی نیافتیم , با آمادگی کمتری وارد مسابقات شدیم.

باقی با بیان اینکه آزمون مفاهیم در کنار حفظ عامل بسیار خوبی برای تقویت حفظ همچنین بهره گیری بیشتر از ساحت مقدس قرآن کریم است بیان کرد: معتقدم باید فرصت بیشتری در اطلاع رسانی ها برای شرکت کنندگان ایجاد شود تا بتوانند با دقت بیشتر مطالعه کنند.

این شرکت کننده حفظ 5 جزء که هفت جزء قرآن را به صورت مجازی حفظ کرده است تصریح کرد: یکی از روش های نوین استفاده از فلش کارت و مباحثه برای تقویت و تثبیت حفظ است همچنین حضور در کلاس اگرچه بهترین راه تکرار و مرور محفوظات است.

باقی بیان کرد: اگر آیات انفاق از سوی مسلمین مورد توجه و عمل قرار می گرفت بسیاری از گرفتاری های اقتصادی جوامع اسلامی برطرف می شد یا بحث خمس که می تواند مشکلات زیادی را رفع کند؛ اسلام هر دستوری داده برای خود مسلمین موثر است و اگر عمل کنند باعث رشد عقلی و اقتصادی و پیشرفت می شود.

وی افزود: فکر می کنم در نظام ما یک عامل اصلی که مشکلات زیاد است و روز به روز نیز زیاد می شود دوری از فرمایشات ولایت فقیه است؛ ایشان هشدارهای لازم را سال ها قبل می بینند ولی مسئولان و مردم جدی نمی گیرند و همت لازم را به کار نمی بندد.

این حافظ تاکید کرد: در مسائل فرهنگی، ایشان بحث تهاجم و شبیخون فرهنگی را مطرح کردند و در زمینه اقتاصد نیز اقتصاد  مقاومتی مطرح شد ولی توجه چندانی از سوی مسئولان صورت نگرفت.

انتهای پیام

captcha