انتشار 8 عنوان کتاب با موضوعات مرتبط با امام رضا(ع)
کد خبر: 3732751
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵
همزمان با ایام پایانی دهه کرامت صورت می‌گیرد

انتشار 8 عنوان کتاب با موضوعات مرتبط با امام رضا(ع)

مدیرعامل به‌نشر از انتشار 8 عنوان کتاب جدید با محوریت امام رضا(ع) همزمان با دهه کرامت و ایام میلاد با سعادت هشتمین امام شیعیان، علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع)، توسط این انتشارات خبر داد.مدیرعامل به‌نشر از انتشار 8 عنوان کتاب جدید با محوریت امام رضا(ع) همزمان با دهه کرامت و ایام میلاد با سعادت هشتمین امام شیعیان، علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع)، توسط این انتشارات خبر داد.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی به‌نشر، حسین سعیدی اظهار کرد: «ستاره من»، «صبح روز عید»، «حرم پر از آینه بود»، «جایگاه هدایتی امام رضا(ع)»، «الگوی کاربردی مناظره»، «ستاره‌ها می‌خندند»، «شوق زیارت» و «گوهریه» عناوین این 8 جلد کتاب جدید است که به مناسبت دهه کرامت و میلاد حضرت رضا(ع) منتشر شده است.

وی این نکته را نیز یادآور شد که 3 عنوان کتاب «ستاره من»، «صبح روز عید» و «حرم پر از آینه بود» برای گروه سنی کودکان و در قالب کتاب‌های پروانه منتشر شده و 5 عنوان باقی‌مانده برای مخاطبان عمومی و بزرگ‌سال روانه بازار شده است.

سعیدی خاطرنشان کرد: «ستاره من» مجموعه 40 داستان بازنویسی شده از زندگی ثامن‌الحجج(ع) و به قلم «ناصر نادری» است. این کتاب برگرفته از منابع معتبر شیعه است و سیر تاریخی زندگی حضرت از زمان تولد تا ماجرای رسیدن ایشان از مدینه به مرو و زمان شهادت ایشان را با نثری ساده و روان برای کودکان روایت می‌کند.

مدیرعامل به‌نشر «صبح روز عید» به قلم «حمیدرضا شاه‌آبادی» را به عنوان یکی دیگر از عناوین رضوی جدید معرفی کرد و گفت: این اثر خواننده را با گوشه‌ای از زندگی امام هشتم(ع) آشنا می‌کند که از نگاه برده‌ای نقل می‌شود که خود یکی از سپاهیان خلیفه است و هیچ شناختی از امام ندارد؛ نویسنده در این اثر تفاوت نگاه این برده را با آنچه که مردم عادی می‌بینند، روایت می‌کند.

وی ادامه داد: «حرم پر از آینه بود» نیز یکی دیگر از کتاب‌های رضوی به‌نشر است که در قالب کتاب‌های پروانه این انتشارات منتشر شده و حاوی اشعار رضوی کودکانه است که توسط «منیژه هاشمی» سروده شده است. 

سعیدی با اشاره به اینکه «جایگاه هدایتی امام رضا(ع)» و «الگوی کاربردی مناظره» نیز دو عنوان دیگر کتاب‌های تولیدشده به‌نشر در دهه کرامت امسال هستند، افزود: این دو کتاب از آثار شایسته چاپ جشنواره «کتاب سال رضوی» است که توسط به‌نشر و با همکاری سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی منتشر شده است. 

وی اضافه کرد: «نجمه رشیدی‌کیا» به عنوان نویسنده در کتاب «جایگاه هدایتی امام رضا(ع)؛ در برون‌رفت از بحران‌های اعتقادی» ابتدا با معرفی مهم‌ترین ویژگی‌های عصر رضوی و سپس بیان چالش‌های اعتقادی رایج در آن زمان سعی کرده است فضای اعتقادی حاکم بر آن دوران را روشن کند و در نهایت بر پایه این تصویر، شیوه‌های عملکرد ایشان را با توجه به روایات اعتقادی رسیده از آن حضرت بیان کند. 

مدیرعامل به‌نشر بیان کرد: «الگوی کاربردی مناظره» نیز برگرفته از مناظرات امام رضا(ع) به قلم «فریبا رضازاده کهنکی» است که نویسنده در آن به دنبال یافتن پاسخ این سؤال است که «چه اصول و ویژگی‌هایی بر مناظره‌های امام رضا(ع)» حاکم بوده است که ایشان توانستند فرد پیروز همه آن‎ها باشد و این مناظره‌ها دربردارنده چه نتایجی بوده است»؟

سعیدی «ستاره‌ها می‌خندند»، «شوق زیارت» و «گوهریه» را نیز 3 عنوان دیگر این فهرست برشمرد و با اشاره به اینکه این کتاب‌ها با همکاری مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی منتشر شده، افزود: «ستاره‌ها می‌خندد» دربرگیرنده قصه‌های رضوی است که توسط «حمیدرضا سهیلی» به رشته تحریر در آمده و داستان‌هایی با عناوین لب‌های تشنه، اشتیاق زیارت، ایثار، سوار سرنوشت، بهای شفا، بارش باران اشک و... را شامل می‌شود.

وی با بیان این که کتاب «شوق زیارت» به کوشش «میثم رنجبر» و به همت انجمن ادبی رضوی گردآوری شده است، تصریح کرد: این اثر مجموعه شعرهای رضوی شاعران استان مازندران همچون علیرضا دهرویه، محمد پورمرادی، حامد خادمیان، الهام قریشی نرگس خندان و... است.

سعیدی ادامه داد: «گوهریه» نیز دربرگیرنده اشعار گوهر قاجار(شمسه‌الشعرا) در نعمت و منقبت پیامبر اکرم(ص) و خاندان ایشان از جمله حضرت رضا(ع) است که به اهتمام سیدهادی میرآقایی و منیره موسوی اصفهانی گردآوری شده است.

انتهای پیام 

captcha