توافق آمریکا و روسیه بدون موافقت دمشق ارزشی ندارد
کد خبر: 3732825
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶
سفیر سوریه در لبنان:

توافق آمریکا و روسیه بدون موافقت دمشق ارزشی ندارد

گروه بین‌الملل ـ علی عبدالکریم، سفیر سوریه در لبنان تصریح کرد: هر توافق روسی ـ آمریکایی بدون هماهنگی با حکومت سوریه کاملا بی‌ارزش است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری النشرة؛ نشست هلسینکی و دیدار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین همتای روسی وی تحولات جدیدی را در پرونده سوریه به ویژه در مسئله بازگرداندن ارتش سوریه به مرزهای نصیب تا قنیطره و بلندی‌های جولان، طرح مجدد پایان درگیری میان سوریه و رژیم صهیونیستی، بازگرداندن ارتش سوریه به مرزهای قبل از حوادث سال 2011 و همچنین پرونده آوارگان و بازگردادن آنها به کشور خود توسط کمیته لبنانی ـ روسی ـ آمریکایی داشته است.

در همین رابطه علی عبدالکریم علی سفیر سوریه در لبنان در گفت‌وگو با پایگاه خبری الدیار گفت: هوگونه توافق روسی ـ آمریکایی در هر پرونده‌ای بدون موافقت حکومت سوریه و بدون هماهنگی با دمشق بی‌ارزش است.

وی در ادامه افزود: دوستان روس ما می‌دانند که پرونده آوارگان بدون مشارکت حکومت سوریه حل نخواهد شد و آنها نیز این مسئله را به آمریکایی‌ها گوشرد کرده‌اند.

سفیر سوریه در لبنان با تاکید بر این که ما به آمریکایی‌ها اعتماد نداریم و باور نمی‌کنیم آنها امروز به دنبال بازگشت آوارگان هستند، گفت: آمریکایی‌ها همان کسانی هستند که این افراد را با ایجاد فتنه و جنگ آواره کرده‌اند و هر کس امور را پیگیری کند به دخالت آمریکایی ـ صهیونیستی در ایجاد بحران و شدت بخشیدن به آن و کمک به تکفیری‌ها و تروریست‌ها برای برهم زدن وحدت در سوریه و فراگیر کردن کشتار و ویرانی در این کشور، پی می‌برد.

وی در ادامه افزود: ما از هر پیشنهاد و یا تدبیری که به ما ارائه بشود، استقبال کرده و براساس شرایط و واقعیت‌ها موضع خود را اعلام می‌کنیم.

علی عبدالکریم علی با بیان این که سرانجام سوریه پیروز شده و حاکمیت خود بر همه سوریه را بار دیگر به دست خواهد گرفت، تاکید کرد: دولت سوریه در برابر هیچ تهدیدی کمر خم نمی‌کند و در برابر هر دشمنی از سوی هر گروهی خواهد ایستاد؛ همانگونه که حملات هوایی صهیونیستی را خنثی کرده است.

انتهای پیام

captcha