راه‌اندازی 57 دفتر خدمت‌رسانی به حجاج در مکه
کد خبر: 3732848
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴

راه‌اندازی 57 دفتر خدمت‌رسانی به حجاج در مکه

گروه بین‌الملل ـ طارق عنقاوی، رئیس هیئت مدیره مؤسسه مطوفان ترکیه، مسلمانان اروپا، آمریکا و استرالیا از افتتاح 57 دفتر برای خدمت‌رسانی به زائران بیت‌الله الحرام در مکه خبرداد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری sayidaty.net؛ طارق عنقاوی، رئیس هیئت مدیره مؤسسه مطوفان ترکیه، مسلمانان اروپا، آمریکا و استرالیا با اعلام این خبر تصریح کرد: این موسسه در حج امسال توفیق خدمت به بیش از 230 هزار حاجی از 57 کشور را دارد.

وی با بیان این که حجاج این مؤسسه از ترکیه، کشورهای شرق و غرب اروپا، آمریکا، کانادا، کشورهای آمریکای جنوبی و استرالیا هستند، در این باره توضیح داد: 57 دفتر برای ارائه خدمات  میدانی برای خدمت‌رسانی به حجاج در محله‌های مختلف مکه مکرمه افتتاح شده است.

وی گفت: طرح ارائه خدمات در حج امسال مبتنی بر تقویت همه بخش‎های این مؤسسه و مراکز وابسته به آن از جمله مراکز استقبال از حجاج، مراکز راهنمایی، دفاتر ارائه خدمات میدانی و اردوگاه‌های حجاج در مشاعر مقدسه و همچنین بهره‌گیری از همه امکانات مادی و انسانی است.

عنقاوی در ادامه بر توسعه و به‌روز رسانی برنامه‎های استقبال از حجاج و به روزرسانی مرکز اطلاعات و مجهز کردن آنها به برنامه‎های جدید اشاره کرد و افزود: این موسسه در حج امسال تلاش می‌کند برنامه‌های نظارتی خود بر ارائه خدمات را با هدف ارشاد و راهنمایی تقویت کند.

وی در ارتباط با بخش ارائه خدمات عمومی و نقش آن در پیگیری امور مربوط به حجاج بیمار و یا فوت شده گفت: این بخش به آمبولانس‌های جدید و پیشرفته و صندلی‌های چرخ دار و همچنین سیستم رایانه‌ای پیشرفته‌ای مجهز شده است.

طارق عنقاوی با بیان این که مسئله حجاج بیمار، فوت شده، مفقودین و نیازمند از اهمیت خاصی برخوردار بوده و نیازمند بررسی و اقدام سریع و دقیق است، تصریح کرد: در این امور از گروه‎های متخصص و کارشناس علمی و اجرایی سعودی کمک گرفته‌ایم.

انتهای پیام

captcha