کم‌فروشی تنها به بازار ختم نمی‌شود
کد خبر: 3732904
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲

کم‌فروشی تنها به بازار ختم نمی‌شود

گروه اجتماعی - استاد حوزه و دانشگاه گفت: کم‌فروشی تنها به بازار ختم نمی‌شود بلکه فردی که بدون مطالعه در جایی حضور پیبدا کند نوعی کم فروشی محسوب می‌شود.

لازم است بخش دولتی و خصوصی برای تولیدات داخل کشور اهمیت قائل شوند

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی قمی، استاد حوزه و دانشگاه شامگاه دوشنبه اول مرداد در دهمین شب از سلسله نشست‌های طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه‌زدایی دینی که در مهدیه مصلی امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد، بیان کرد: در کتب حدیث فقهی آمده است تا زمانی که امت مسلمان لباس بیگانه بر تن نکنند و غذای بیگانه را مصرف نکنند امورشان به خوبی می‌گذرد و در خیر هستند.
وی افزود: اگر از ابتدا مردم، تولید کنندگان و مسئولان برای تولید داخل کشور برنامه‌ریزی انجام می‌دادند وضعیت بهتر از حال بود و قطعا ما گرفتار نمی‌شدیم.
حجت‌الاسلام حسینی قمی گفت: دو سال گذشته هنگامی که دولت آمریکا ورود شهروندان چندین کشور را به آمریکا ممنوع کرد عده‌ای از مردم و جوانان به دلیل تحصیل در آن کشور ناراحت شدند، هر مقداری که به علم و دانش بیگانگان نیاز داشته باشیم به همان مقدار به ما زور می‌گویند و بر ما قلدری می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه باید علم و دانش جوانان موجب قدرت ما باشد، بیان کرد: امروز متاسفانه با بیان واژه اشتغال جوانان به اشتغال در ادارات دولتی فکر می‌کنند.
استاد حوزه و دانشگاه گفت: زمانی که جوان به تحصیل در دانشگاه مشغول است باید به دنبال کارآفرینی باشد و به دنبال کار در ادارات نباشد.
وی تاکید کرد: امروزه استکبار جهانی به دلیل محتاج بودن ما به علم و دانش آن‌ها گردن‌کلفتی می‌کند.
حجت‌الاسلام حسینی قمی ادامه داد: لازم است برای تولیدات داخل کشوربخش دولتی و خصوصی اهمیت قائل شوند و خدمات پس از فروشی که توسط آن‌ها ارائه می‌شود عاری از هرگونه مشکل و تخلف باشد.
وی گفت: تا زمانی که خودمان نخواهیم و مردم تصمیم جدی نگیرند چیزی اصلاح نمی‌شود اگر از تولید بیگانه فاصله بگیریم و اراده کنیم قطعا وضعیت موجود متفاوت‌تر خواهد شد.
استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: کم‌فروشی تنها به بازار ختم نمی‌شود بلکه فردی که بدون مطالعه در جایی حضور پیبدا کند نوعی کم فروشی محسوب می‌شود.
وی گفت: اگر امروز ما به خودمان رحم نکنیم دشمن به ما رحم نمی‌کند بنابراین لازم است خودمان به خودمان رحم کنیم.
حجت‌الاسلام حسینی قمی یادآوری کرد: در شرایط کنونی کشور ثروتمندان نباید به دنبال ثروت‌اندوزی و سوء‌استفاده باشند بلکه باید در این شرایط به برادران دینی خود در حد توان کمک کنند.
انتهای پیام

captcha